عرضه خوراک دام به بازار

عرضه خوراک دام به بازار

عرضه خوراک دام به بازار

عرضه خوراک دام به بازار در انواع مختلف آن بسیار رونق یافته‌است. خرید بهترین نوع خوراک دام یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین دغدغه‌های دامداران و دامپروران است. چراکه توجه به خرید بهترین نوع این محصول در افزایش کیفیت فرآورده‌های دامی و نیز افزایش رشد سریع آن‌ ها بسیار مؤثر است. تنها با یک گشت کوتاه در بازار می‌ توان انواع مختلفی از خوراک دام را پیدا کرد که هر یک از آن‌ ها دارای ویژگی‌ ها و مشخصات مختلفی هستند. در این بخش می‌ خواهیم شما را با میزان عرضه خوراک دام به بازار و همچنین ویژگی‌ های هر یک از آن‌ ها آشنا سازیم.

بیشتر بخوانید: قیمت هر کیلو خوراک دام 

میزان عرضه خوراک دام به بازار

میزان عرضه خوراک دام به بازار

میزان عرضه خوراک دام به بازار از رونق بسیار بالایی برخوردار است. چرا که توجه به خرید بهترین نوع این محصول در افزایش کیفیت دام تأثیر به سزایی دارد. از انواع خوراک دام می‌ توان به کنسانتره های دامی، سبوس برنج، علوفه ذرت جو و غیره اشاره کرد. هر یک از این محصولات با قیمت‌ های متفاوت به فروش می‌ رسند و دارای خواص مختلف می‌ باشند. دام برای رشد سریع خود نیاز به باکیفیت‌ ترین و مقوی‌ ترین خوراک دام دارد. خوراک مورد استفاده باید دارای ارزش غذایی بسیار بالایی باشد تا بتواند به‌ عنوان یک منبع انرژی عالی برای موجودات و جانداران زنده به شمار آید. درنتیجه قبل‌ از خرید محصول به کیفیت و تازگی خوراک دام خریداری شده و ارزش غذایی آن توجه کنید. از انواع خوراک دام می‌ توان برای تغذیه انواع جانداران مختلف مانند گاو، گوسفند، بز، اسب و حتی طیور استفاده کرد.

دیگران خوانده‌اند: ترکیبات خوراک دام و طیور

انواع خوراک دام موجود در بازار

انواع خوراک دام موجود در بازار

انواع خوراک دام در بازار به دسته‌های مختلف تقسیم می شوند که دارای مشخصات مختلف هستند و باتوجه به کیفیت، حجم تقاضا برای خرید و تازگی آن دارای قیمت های فروش متفاوت هستند.

• علوفه ها
علوفه ها از انواع پرفروش ترین خوراک دام هستند. علوفه به هر نوع خوراک دام با ارزش غذایی بسیار بالا گفته می شود. علوفه یونجه دارای ارزش غذایی بسیاری است و یک وعده غذایی سالم و مقوی برای دام زنده مورد استفاده قرار می گیرد. از علوفه یونجه برای تغذیه گاوهای شیری استفاده می شود، چرا که دارای مقادیر زیادی از کلسیم و پروتئین است. استفاده از این محصول باعث افزایش شیردهی دام می شود. از علوفه باغ برای تغذیه گاوهای پرواری و شیری استفاده می شود. این نوع علوغه دارای رشته‌های بسیار بلند است به همین دلیل زمان نشخوار دام افزایش پیدا می کند.

استفاده از علوفه باغ باعث افزایش چربی شیر می شود. بهتر است بدانید استفاده از کاه به‌ عنوان خوراک دام توصیه نمی‌ شود. چرا که ارزش غذایی بسیار زیادی ندارد. اگر از کاه برای خوراک دام استفاده می‌ کنید، بهتر است از انواع کاه جو باشد.
این محصول باید به مقدار بسیار کم استفاده شود چرا که مصرف زیاد آن باعث افزایش نفخ و جلوگیری از هضم آسان غذا توسط دام می‌ شود. برای‌اینکه بتوانید از علوفه‌های خشک بهتر استفاده‌کنید و میزان هضم آن‌‌ها را افزایش دهید، بهتر است علوفه‌ها را به‌صورت سیلو ذخیره کنید.

جهت مطالعه: بهترین خوراک دام و طیور

انواع خوراک دام موجود در بازار

نمونه ای دیگر از خوراک دام موجود دربازار

• کنسانتره دامی

نوع دیگری از خوراک دام پرفروش در بازار، کنسانتره دام و استفاده از خوراکی‌ های فشرده شده‌است. این نوع خوراکی‌ ها از انواع علوفه‌های آردی و خوراکی‌ هایی که دارای رشته‌های بسیار کم هستند، تشکیل‌ شده‌اند. کنسانتره دامی از ترکیب مواد مختلف مانند جو، تفاله چغندر قند، سبوس، کنجاله تخم پنبه تشکیل می‌شود که دارای مواد معدنی و ویتامین‌ های مختلف هستند. بهتر است در کنار علوفه از کنسانتره دامی نیز استفاده شود چراکه باعث افزایش شیردهی دام می‌گردد. توجه کنید که مصرف زیاد کنسانتره دامی باعث کاهش چربی شیر دام می‌شود. در این صورت مصرف علوفه‌های رشته بلند و مرغوب را فراموش نکنید.

بیشتر بدانید: خرید انواع خوراک دام

مقدار مصرف خوراک دام

مقدار مصرف خوراک دام

مقدار مصرف خوراک دام توسط جانداران زنده متفاوت است. به عنوان مثال گاوهای شیرده، به دلیل تولید مقادیر زیادی از شیر به خوراک دام پروتئین دار نیاز دارند. در این نوع حیوانات می‌توان از علوفه یونجه خشک همراه با کنسانتره دامی استفاده کرد. مقدار خوراک دام مورد استفاده در این نوع حیوانات به مقدار شیردهی آن ها بستگی دارد. در گاوهای آبستن بهتر است از علوفه استفاده شود. اما در اواخر دوران بارداری، می توانید کنسانتره دامی را نیز به غذای دام اضافه کنید.

برای گوساله های پرواری از خوراکی هایی با پروتئین بالا استفاده کنید. بدین منظور می توانید از علوفه‌های یونجه و علف باغ استفاده کنید. در این نوع دام می توانید از خوراک دام مختلف مانند آرد جو، کاه، یونجه، تفاله چغندر قند، علف باغ و ملاس استفاده کرد. فراموش نکنید که برای افزایش کیفیت دام، استفاده از کنسانتره دامی یک نیاز اساسی است. با استفاده از کنسانتره دامی می توانید انرژی لازم برای دام خود را فراهم نموده و از سلامت دام خود اطمینان لازم را داشته باشید.

شرکت بازرگانی اریس در خدمت شما دامداران عزیز و سایر مشتریان گرامی میباشد تا خدمات خود را در حوزه خریدو فروش انواع نهاده و خوراک دام،ریز مغذی ها و مکمل ها ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر می تواند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *