صادرات یونجه تازه

صادرات یونجه تازه

صادرات یونجه تازه

صادرات یونجه تازه دارای حجم تقاضای بسیار بالایی است. یونجه یکی از انواع محصولاتی است که هم برای مصرف انسان ها و هم برای مصرف دام بسیار مفید است. از این رو میزان خرید و فروش بالایی دارد. یونجه از انواع گیاهانی است که دارای خواص بسیاری می باشند. از این نوع محصول تمامی جانداران می توانند استفاده کنند و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوند. در این بخش می خواهیم شما را با میزان صادرات یونجه تازه و ویژگی های این محصول آشنا سازیم.

برای مطالعه بیشتر: بازار خرید یونجه باکیفیت

میزان صادرات یونجه تازه

میزان صادرات یونجه تازه

میزان صادرات یونجه تازه با رونق فراوانی رو به رو است. یونجه گیاهی است که به راحتی کاشته شده و با قیمت مناسب به فروش می رسد. دامداران از یونجه تازه برای تغذیه دام خود استفاده می کنند. این نوع محصول نسبت به انواع گیاهان و تغذیه های دامی دیگر دارای بالاترین میزان مواد معدنی و پروتئین است که برای افزایش کیفیت فراورده های بدست آمده از دام موثر می باشند. علاوه بر این، مصرف یونجه باعث افزایش سطح سلامتی افراد نیز می شود.

با استفاده از این محصول می توانید از مواد ضروری درون آن بهره مند شده و به جنگ بسیاری از بیماری ها بروید. یونجه گیاهی می باشد که برای اولین بار در کشور ایران کشت شد. در زمان های قدیم، برای رام کردن حیوانات از یونجه استفاده می کردند. همچنین غذای اصلی اسب شناخته می شود. این محصول بالاترین حجم تولید را در کشور ایران دارد. از این سو بسیاری از کشورهای خارجی به دنبال خرید بهترین نوع یونجه تازه از کشور ایران هستند. از این رو میزان صادرات بسیار بالایی را از آن خود ساخته است.

آشنایی با مشخصات یونجه

آشنایی با مشخصات یونجه تازه در شناخت بیشتر این محصول بسیار مهم است. این نوع گیاه از انواع گیاه های چندساله است. ریشه این نوع گیاه راست است. فراموش نکنید یونجه پس از جوانه زدن نیاز به آب بسیار زیادی دارد. یونجه به شوری خاک و کمبود میزان آبرسانی به آن حساسیت دارد. این نوع محصول تا اندازه یک متر رشد کرده و سه برگ کوچک دارد. برگ های یونجه به شکل بیضی بوده و به رنگ سبز هستند. برگ های یونجه بالاترین خواص دارویی و فواید درمانی را در خود جای داده اند.

بیشتر بخوانید: قیمت یونجه تازه برای دام

آشنایی با مشخصات یونجه

ترکیبات یونجه تازه

یونجه تازه دارای ترکیباتی است که آن را بسیار مفید ساخته است. این محصول سرشار از ویتامین های مختلف می باشد. این نوع گیاه دارای بالاترین میزان پروتئین است. پروتئین در افزایش رشد سریع دام و نیز بهبود کیفیت فراورده های دامی نقش به سزایی ایفا می کند. لیزین، هیستیدین، آرژنین، سیستین و غیره از انواع ویتامین های موجود در یونجه تازه هستند. علاوه بر آن، دارای مقادیر زیادی از منیزیم، اسید فسفریک، سیلیس، آهن و آرسنیک است.

آشنایی با انواع یونجه های ایرانی

آشنایی با انواع یونجه های ایرانی، مناسب ترین راه برای انتخاب بهترین نوع یونجه است. یونجه های تازه ای که در کشور ایران تولید می شوند، با توجه به منطقه تولید خود، نامگذاری می شوند.

1.یونجه بغدادی: یونجه بغدادی در مناطق گرمسیر به وجود می آید. به همین دلیل می توان خاستگاه این نوع یونجه را استان های جنوبی مانند استان خوزستان دانست. این نوع یونجه در برابر گرما مقاومت فوق العاده ای دارد.

2.یونجه همدانی: یونجه همدانی در برابر سرمای زیاد بسیار مقاوم است. از این رو در مناطق سردسیر تولید می شوند. یونجه همدانی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. این نوع محصول دوره رشد متوسطی دارد. این نوع یونجه برای رشد نیاز به آب زیادی دارد. فراموش نکنید که این محصول را باید روزانه هشت الی ده بار آبیاری کنید.

3.یونجه بمی: یونجه بمی برای رشد نیاز به مناطق گرمسیر دارد. برگ های این نوع یونجه بزرگ هستند و به اسم یونجه هفت چین شناخته می شود.

پیشنهاد می شود: انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

آشنایی با انواع یونجه های ایرانی

خواص دارویی یونجه تازه

خواص دارویی یونجه تازه بسیار زیاد است. این محصول در کاهش میزان کلسترول بدن بسیار موثر است. به گونه ای که باعث کاهش جذب کلسترول در روده شده و کلسترول باقیمانده در بدن را از طریق دفع خارج می کند. جالب است بدانید در زمان های گذشته از یونجه تازه برای ترک اعتیاد استفاده می شد. امروزه در هندوستان از یونجه به عنوان دارویی برای ترک اعتیاد استفاده می شود. بدین صورت که یونجه تازه را خرد می کنند و سپس آن را به مدت دو ماه درون الکل قرار می دهند.

سپس یک استکان از محلول به دست آمده را با مقداری آب به فرد معتاد می دهند. این نوع محلول دارای ماده ای است که فرد را ناراحت می کند و او را از مصرف مواد دور می سازد. امروزه در بسیاری از کشورها از یونجه بدین منظور استفاده می شود. البته علاوه بر این، می توان از شربت یونجه و یا عرق یونجه نیز استفاده کرد. از بهترین خواص یونجه تازه می توان به درمان بیماری های کلیوی اشاره کرد. این نوع گیاه باعث کاهش سطح اوره در خون شده و باعث از بین رفتن آب کمتری از بدن می شود. با کمک این نوع گیاه می توانید سنگ کلیه را از خود دور کنید.

شرکت بازرگانی اریس در خدمت شما دامداران عزیز و سایر مشتریان گرامی میباشد تا خدمات خود را در حوزه خریدو فروش انواع نهاده و خوراک دام،ریز مغذی ها و مکمل ها ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر می تواند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *