خرید جو دامی

خرید جو دامی

خرید جو دامی

خرید جو دامی در مقایسه با انواع تغذیه‌ های مورد استفاده برای دام با رونق بسیار بالایی روبرو است. جو دامی یکی از بهترین تغذیه هایی است که می‌ توانید از آن برای افزایش رشد سریع دام و نیز افزایش کیفیت تمامی فراورده‌ های به‌ دست‌آمده از آن استفاده کنید. این محصول با قیمت بسیار مناسب عرضه‌شده و دارای تمامی مواد ضروری و مواد معدنی است که برای سلامت دام مورد نیاز هستند. در این بخش می‌ خواهیم شما را با میزان خرید جو دامی و ویژگی‌ های این نوع محصول آشنا سازیم.

برای مطالعه بیشتر: فروش انواع جو دامی

میزان خرید جو دامی

میزان خرید جو دامی

میزان خرید جو دامی بسیار پررونق و گسترده است. این نوع محصول با کیفیت بالایی در بازار عرضه می‌ شود و دامداران و دامپروران می‌ توانند از بهترین نوع این محصول خریداری کنند تا در افزایش و بهبود کیفیت دام خود سهم بسیار مؤثری ایفا کنند. جو دامی دارای بالاترین ارزش غذایی است. این محصول را می‌ توان یک منبع انرژی فوق‌ العاده دانست که می‌ تواند انرژی لازم برای رشد سریع دام را فراهم آورد.

جو دامی دارای مقادیر زیادی از پروتئین است. پروتئین برای افزایش کیفیت گوشت و محصولات به‌ دست‌آمده از دام بسیار مفید است چون دارای انرژی خالص نود درصد است. در نتیجه می‌ توان از آن به‌ عنوان یکی از کامل‌ ترین تغذیه‌ های دام نام برد. امروزه از جو دامی برای تغذیه بسیاری از حیوانات مختلف مانند خوک، بز و گوسفند، اسب و طیور استفاده می‌ گردد. جو را می‌ توان از بهترین غلات اولیه‌ ای دانست که از آن به‌ عنوان تغذیه دامی استفاده می شود. جوی دامی دارای مقادیر زیادی از فیبر است. به همین دلیل در درمان اختلالات گوارشی حیوانات بسیار مؤثر می‌ باشد.

ارزش غذایی جو دامی

ارزش غذایی جو دامی بسیار زیاد است. این نوع محصول دارای بالاترین میزان کربوهیدرات می‌ باشد. علاوه‌ بر این دارای منبع غنی منیزیم است. در نظر داشته باشید که این نوع محصول نوعی غلات است. به‌ همین دلیل دارای منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و فیبر است. اما وجود فیبر در این نوع محصول باعث ایجاد نفخ و گاز در حیوانات می‌ شود. فراموش نکنید که این محصول را در حد تعادل استفاده کنید چرا که مصرف زیاد آن توسط موجودات زنده منجر به ابتلای آن‌ ها به بیماری اسیدوز می‌ شود. پس بهتر است در مصرف این نوع محصول، حد و اندازه را رعایت کنید.

برای آشنایی بیشتر: خواص جو خیس شده برای دام

ارزش غذایی جو دامی

اهمیت استفاده از این نوع محصول

اهمیت استفاده از جو دامی از زمان‌ های گذشته تاکنون موردتوجه بوده است. این محصول بهترین منبع برای تأمین انرژی و پروتئین دام به شمار می‌ رود. علاوه‌ بر این دارای انواع مختلفی از ویتامین‌ های متفاوت و مواد معدنی مانند کلسیم است. فراموش نکنید اگر از جو دامی برای تغذیه دام استفاده می‌ کنید، بهتر است از یک کارشناس تغذیه مشاوره بگیرید تا در حد مجاز از این محصول برای دام خود استفاده کنید.

به‌ عنوان مثال حد مجاز استفاده از جو دامی برای گاوهای شیری در حدود 50 درصد و برای شیرخواره ها در حدود 20 درصد است. از این‌ رو بهتر است در تعیین حد مجاز استفاده از این نوع محصول احتیاط لازم را رعایت کنید. جو دارای 86 درصد ماده خشک است. از دیگر مواد تشکیل‌ دهنده آن می‌ توان به پروتئین خام، الیاف خام، خاکستر، نشاسته و چربی اشاره کرد.

نحوه نگهداری از این نوع خوراک دامی

نحوه نگه‌ داری از جو دامی برای دامداران و دامپروران اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع محصول برای نگه داری نیاز به کمترین میزان رطوبت دارد. به‌ همین دلیل باید آن را بسیار سریع انبار کرد. حداکثر رطوبت جو در حدود سیزده درصد است. جو را می‌ توانید به صورت‌ های مختلف مانند غلتک زدن، آسیاب کردن، یا صورت کامل و پلت شده نگه‌ داری کنید.

نحوه نگهداری از این نوع خوراک دامی

توجه کنید که دانه‌ های جوی آسیاب شده بهترین نوع این محصول هستند. چراکه بسیار آسان‌ تر جذب بدن دام می‌ شوند. اگر از دانه‌ های جوی خارجی استفاده می‌ کنید، بهتر است به‌ هیچ‌ عنوان از انواع کامل نباشد چرا که اگر به‌ صورت کامل مورداستفاده قرار گیرد، تنها پنجاه و دو درصد از محصول جذب بدن حیوان موردنظر می‌ شود. اگر می‌ خواهید دانه‌ های جو بسیار نرم باشند، بهتر است آن‌ ها را به مدت دوازده الی بیست و چهار ساعت در آب خیس کنید تا به یک دانه خوش‌ خوراک تبدیل شوند و هم برای مصرف دام نرم باشند.

توجه داشته باشید که جوی دامی خریداری شده باید دارای بالاترین میزان کیفیت باشد. مصرف کننده نهایی دام انسان است، از این رو باید به تغذیه آن ها توجه ویژه شود. بهتر است محصول خریداری شده تازه باشد تا دام از تمامی خواص محصول استفاده لازم را داشته باشد. جو دامی کهنه نه تنها قابل مصرف نیست بلکه هیچ نوع ارزش غذایی ندارد. در برخی موارد استفاده از جو دامی نامرغوب باعث ابتلای دام به بیماری های مختلف می گردد.

بازرگانی اریس عرضه کننده و تولید کننده انواع خوراکی دام و طیور باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

2 thoughts on “خرید جو دامی

  • 02/04/2023 at 00:12
    Permalink

    سلام.قسمتی از فروش ما خوراک دام و طیور هست.خوشحال شدم این سایت رو دیدم.

    Reply
    • 26/04/2023 at 11:48
      Permalink

      مرسی از همراهیتان دوست عزیز

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *