پودر مکمل مرغ گوشتی + مزایای آن

پودر مکمل مرغ گوشتی + مزایای آن

پودر مکمل مرغ گوشتی و مزایای آن موضوع اصلی مطرح شده در این مقاله می باشد. هر موجود زنده ای برای بقا نیاز به مواد غذایی و مکمل هایی خاص دارد. بسیاری از پرورش دهندگان دام و طیور علاوه بر تأمین غذای مورد نیاز حیوان، از یکسری مکمل ها نیز برای رفع کمبود های آن ها استفاده می کنند. این مکمل ها از مواد معدنی و ویتامین ها تشکیل یافته اند که نیاز اساسی حیوان به این مواد را تأمین می نمایند. در زیر مبحث به توضیح کامل این مکمل ها و خواص و مزایای آن می پردازیم.

شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه نهاده های دامی بپرسید و بازرگانی اریس سعی خود را می‌کند به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. برای ارائه سوالات خود از طریق دیدگاه پایین صفحه و یا از طریق تماس با کارشناسان ما اقدام کنید.

پودر مکمل مرغ گوشتی چیست؟

جوجه های گوشتی معمولاً سرعت رشد و پرورش بالایی نسبت به سایر جوجه ها دارند. به همین علت علاوه بر غذای اصلی و مواد مغذی نظیر انرژی و پروتئین به مواد معدنی و ویتامین ها هم نیاز دارند. این مواد همان پودر مکمل مرغ گوشتی می باشند که برای تقویت سیستم ایمنی پرنده و کمک به متابولیسم بدن( سوخت و ساز بدن) در جیره ی غذایی حیوان گنجانده می شوند. مواد تشکیل دهنده ی این پودرهای مکمل ویتامین A، ویتامین D3، ویتامین های گروه B، روی، آهن، منگنز، مس، سلنیوم و غیره می باشند.

ویژگی های پودر مکمل مرغ گوشتی

پودر مکمل مرغ گوشتی ویژگی های بسیاری دارد مثلا این مکمل ها سبب می شوند تا ساخت مواد غذایی مرغ و ترکیبات موجود در جیره ی غذایی به آسان ترین شکل ممکن انجام پذیرد. مورد دیگر اینکه در صورت استفاده از این مکمل ها مرغداران دیگر نیازی به تهیه ی مواد اولیه ی متعدد همچون لیزین، دی کلسیم فسفات، انواع مختلف مکمل ها و ویتامین ها، چربی و امثال آن ها ندارند. بسیار به چشم می خورد که در برنامه ریزی های غذایی اشتباهاتی رخ می دهد، استفاده از مکمل های پودری باعث می شود تا دیگر نیازی به همچین فرمول های پیچیده ای نباشد. با مصرف این محصول دیگر نیازی به استفاده از انواع مولتی ویتامین های محلول در آب و یا پرمیکس های ویتامین درمانی نیست. استفاده از این محصول سبب تقویت بهتر و بازدهی بیشتر طیور می گردد که این مورد بیشتر مدنظر مرغداران می باشد.

ویژگی های پودر مکمل مرغ گوشتی

خواص و فواید پودر مکمل مرغ گوشتی برای دام و طیور

استفاده از پودر مکمل مرغ گوشتی خواص بی نظیر و شگفت انگیزی در زمینه ی تأمین مواد غذایی مورد نیاز مرغ دارد. مصرف این مکمل ها در کنار مواد غذایی پر مصرف و کم مصرف طیور سبب تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها شده و در نتیجه حیوان را از خطر ابتلا به انواع بیماری ها در امان نگه می دارد. علاوه بر آن این محصول مقاومت حیوان را در برابر گرما و سرما بالا می برد. از دیگر فواید استفاده از این مواد، تأثیرات بسزای آن در کاهش هزینه هایی است. برای خرید مواد اولیه ای همچون انواع ویتامین ها و مواد معدنی صرف می شود. هر یک از مواد معدنی و ویتامین های موجود در مکمل های پودری خواص و فواید خاصی دارند. مثلا منگنز در بهبود عملکرد سیستم تولید مثل حیوان و ساختار اسکلتی استخوان ها نقش بسزایی ایفا می کند.

مزایای استفاده از مکمل مرغ گوشتی

به طور کلی استفاده از پودر مکمل مرغ گوشتی مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای آن کاهش استرس در بین طیور می باشد. استرس یک عامل خطرزا برای حیوان بوده که ممکن است در شرایط مختلفی مانند واکسینه کردن ایجاد شود. از دیگر مزایای پودرهای مکمل مرغ گوشتی عبارتند از:

  • تأمین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز مرغ های گوشتی
  • افزایش عملکرد مرغ گوشتی
  • بالا رفتن سرعت وزن گیری مرغ
  • بهبود ضریب تبدیل
  • کاهش یافتن مصرف برخی مواد افزودنی مورد نیاز و دارو ها
  • پاسخ دهی مثبت سیستم ایمنی به واکسیناسیون
  • افزایش مقاومت در برابر برخی واکنش های محیطی مانند گرمی و سردی دما
  • افزایش مقاومت جوجه ها در مقابل بیماری ها و برخی تنش های محیطی
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  • تأمین انرژی جوجه های گوشتی

روش های تولید پودر مکمل مرغ گوشتی

برای تولید پودر مکمل، مواد معدنی و ویتامین های آن هر یک به طور مجزا بسته بندی می گردند. مواد اولیه ی مکمل ها با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت تولید می شوند. فرآیندهای مختلفی همچون آسیاب کردن مواد، الک کردن، غربال کردن، ترکیب کردن، کمپرس کردن، بافت دهی، رنگ دهی و طعم دهی مواد در تولید این محصول به کار رفته می شوند. در نتیجه برای انجام تمامی این مراحل نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی مانند دستگاه آسیاب، میکسر، بالابر، نوار نقاله، دستگاه پرس پلت و فیدر پلت می باشد.

برای پودر کردن مکمل ها بیشتر از دستگاه های آسیاب استفاده می شود. در نتیجه به دو شکل آسیاب چکشی و آسیاب سایشی هستند. تمامی کارخانجات تولید این محصول موظف به دریافت مجوز و پروانه ی تولید می باشند. بعد از دریافت مجوز بخشی از محصول تولیدی به طور کامل آنالیز شده است. در صورت تأیید پروانه ی بهره برداری و تولید به کارخانه ی مورد نظر ثبت و صادر می گردد.

روش های تولید پودر مکمل مرغ گوشتی

سوالات متداول

1. چه مقدار پروتئین در پودر مکمل مرغ گوشتی وجود دارد؟

مقدار پروتئین موجود در پودر مکمل مرغ گوشتی ممکن است بسته به نوع پودر، تولید کننده و فرآیند تولید متفاوت باشد. با این حال، معمولاً پودر مکمل مرغ گوشتی شامل حدود ۶۰-۸۰ درصد پروتئین می باشد.

2. آیا پودر مکمل مرغ گوشتی دارای افزودنی های مضر است؟

بعضی از پودرهای مکمل مرغ گوشتی ممکن است حاوی افزودنی های مضر باشند، بنابراین بهتر است پودر مکمل مرغ گوشتی را از برند های معتبر خریداری کنید که اطمینان دارید که محصولاتشان درست و بهداشتی هستند و هیچ افزودنی مضری در آنها وجود ندارد.

3. چگونه پودر مکمل مرغ گوشتی را برای دام استفاده کنیم؟

باید دستورالعمل های تولید کننده را دنبال کنید و مطمئن شوید که به میزان مناسب و با توجه به وزن و نوع دام استفاده شده است. همچنین، توصیه می شود که با وترینر یا متخصص تغذیه دام مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی دام شما متناسب با نیازهای آن است.

سخن پایانی

مطابق با مباحث فوق با مکمل های پودری مرغ گوشتی آشنا شدیم. این مکمل ها در زمینه های مختلفی برای حیوان کاربرد دارند. از جمله مزایای این محصول تأمین برخی از نیازهای اساسی مرغ گوشتی برای رشد و نمو می باشد. نباید این را از یاد برد که مکمل ها نمی توانند جایگزین غذای اصلی بشوند. بنابراین باید در کنار غذای اصلی از آن ها  در جیره ی غذایی حیوان استفاده بشود.

بازرگانی اریس یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در زمینه تولید و صادرات نهاده‌های دامی و پودرهای مختلف است. این شرکت با هدف تولید نهاده‌های دامی، شروع به کار کرده است و در حال حاضر با داشتن تجربه و تخصص بالا در این زمینه، توانسته است به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پودرهای مختلف مانند پودر مرغ گوشتی، پودر خون و … تبدیل شود. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه‌های مختلف همچون خرید انواع نهاده های دامی می‌توانید از طریق تماس با مشاوران و متخصصان ارتباط بگیرید.

تلفن:    ۰۲۱۴۷۶۲۷۴۷۷
موبایل:  09932937847

فکس:   ۰۲۱۴۷۶۲۷۴۷۸

سایت: Www.ErisTrade.com
ایمیل: eristrade10@gmail.com