خرید انواع خوراک دام

خرید انواع خوراک دام

خرید انواع خوراک دام

خرید انواع خوراک دام با رونق بسیار زیادی رو به رو است. اگر در زمینه پرورش دام فعالیت دارید برای تغذیه دام خود، نیاز به استفاده از تغذیه‌های دامی مناسب و باکیفیت دارید تا بتوانید کیفیت فراورده‌های دامی خود را افزایش دهید. در این بخش می خواهیم شما را با میزان خرید انواع خوراک دام و ویژگی های این نوع محصولات آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید انواع خوراک دام 

میزان خرید انواع خوراک دام

خوراک دام از جمله مهم ترین محصولات دامی به شمار می روند که برای پرورش عالی دام مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول در انواع مختلف در بازار یافت می شود که هریک دارای ویژگی ها و قیمت های متنوع هستند. تغذیه مناسب دام هایی همچون گوسفند، گاو و بز بخش مهمی از فعالیت دامپروران شناخته می شود. زمانی می توان به فراورده‌های دامی عالی و مرغوب دست یافت که از تغذیه دامی منحصر به فرد استفاده شود.

خرید کنسانتره دام نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این محصول نیز از میزان خرید و فروش بالایی برخوردار است. مواد کنسانتره‌ای که از آن ها به عنوان تغذیه دام استفاده می شوند دارای انواع مواد معدنی مغذی و قوی و ویتامین های بی شمار هستند که بهترین تغذیه برای دام شناخته می شوند.

از خوراک دام برای افزایش سرعت رشد دام های مختلف و نیز افزایش وزن گاو، بز و گوسفند استفاده می شود. توجه داشته باشید هریک از دام های مختلف، با توجه به فاکتورهای متفاوت مانند میزان شیردهی، سن و جنسیت آن ها، همچنین نوع پرورش دام نیاز متفاوتی به تغذیه دارند. به عنوان مثال، اگر بخواهیم گاوهای شیری و گاوهای دیگر را با یکدیگر مقایسه کنیم خواهیم دید که گاوهای شیری نسبت به گاوهای خشک نیاز بیشتری به جیره غذایی دارند.

و یا اینکه، گاوهای آبستن در دوماه آخر دوران وضع حمل خود نیاز بیشتری به مصرف تغذیه دامی دارند تا از این طریق بتوان وزن جنین و سلامت آن را افزایش داد. توجه داشته باشید که خوراک دام مورد استفاده باید دارای کیفیت عالی باشند. کاهش میزان مصرف و یا افزایش میزان مصرف مواد غذایی مورد نیاز دام باعث ایجاد بیماری های مختلف مانند اسیدور و آنتروتوکسمی می شود.

دیگران خوانده‌اند: انواع خوراک دام

میزان خرید انواع خوراک دام

انواع خوراک دام

خوراک دام مورد استفاده در حوزه دامپروری دارای انواع مختلف هستند.

1.علوفه‌ها یکی از مهم ترین تغذیه‌های دامی شناخته می شوند. علوفه ها بسیار خوش خوراک هستند و نوعی خوراک گیاهی و پرحجم شناخته می شوند.

2.یونجه یکی دیگر از تغذیه های دامی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. یونجه یکی از محصولاتی است که معمولا برای گاوهای شیری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای مقادیر زیادی از پروتئین و کلسیم است به همین دلیل از انواع خوراک های دام بسیار مفید شناخته می شود. یونجه زمانی برداشت می شود که یک سوم بوته‌های آن به گل نشسته باشند. یونجه دارای خواص بسیار زیادی است و حتی از آن برای درمان کم خونی انسان ها نیز استفاده می شود. گاوهای شیری باید روزانه دو الی چهار کیلوگرم یونجه مصرف کنند.

3.علف باغ یکی دیگر از خوراک های دامی شناخته می شود. از این محصول برای تغذیه هر دو نوع گاوهای شیری و پرواری استفاده می شود. علف دارای رشته های بسیار بلندی است که باعث افزایش مدت زمان نشخوار دام ها می شود. شیر گاوهای شیری با مصرف این محصول دارای چربی های بالاتری خواهد بود.

4.کاه از جمله ارزان ترین انواع خوراک های دامی شناخته می شود. از آنجایی که این نوع محصول بسیار پرحجم است و خشک می باشد، ارزش غذایی بسیار زیادی ندارد. کاه دارای انواع مختلف است. که از این میان، کاه جو نسبت به انواع کاه حبوبات، گندم و غلات از اهمیت بسیار زیادتری برخوردار است. از آنجایی که بتوان این محصول را قابل هضم ساخت، آن را درون سیلوها نگه می دارند. تا بتوانند از آن در فصول سرد سال استفاده کنند.

جهت مطالعه: نمایندگی فروش انواع خوراک دام و طیور و آبزیان

انواع خوراک دام

کنسانتره دامی چیست؟

خوراک های فشرده شده همان کنسانتره دامی هستند. این نوع مواد بسیار پرارزش هستند و معمولا از ترکیب محصولات مختلف مانند چغندرقند، جو، تفاله، سبوس، تخم پنبه، انواع ویتامین ها و مواد معدنی به دست می آید. مواد کنسانتره با قیمت بالاتری به فروش می رسند. اما استفاده از آن ها در کنار علوفه ها یک نیاز اساسی است. تا بتوان به پرورش دام های عالی و با کیفیت پرداخت. توجه داشته باشید که گاوهای بومی و گاوهای دورگ روستایی که بالاتر از میزان هشت کیلوگرم شیر تولید می کنند. نیاز به مقادیر مشخصی از کنسانتره دارند.

در هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که تمامی مواد به خوبی در تهیه این محصول مورد استفاده قرار گرفته باشند. اگر توانایی خرید این محصول را ندارید می توانید این محصول را خودتان با دستور زیر تهیه کنید. و از آن برای پرورش دام خود استفاده کنید. استفاده از کنسانتره دامی در گاوهای شیری باید تولید ده الی پانزده کیلوگرم شیر می شود.

پیشنهاد: لیست شرکت های انواع خوراک دام و طیور

 کنسانتره دامی چیست؟

نحوه تهیه کنسانتره دامی

برای تهیه کنسانتره دامی باید جو 35%، سبوس گندم 30%، تفاله چغندرقند 8%، کنجاله تخم پنبه 5%، نمک نیم درصد، سبوس برنج 6% با یکدیگر ترکیب شوند. بهتر است برای افزایش ارزش غذایی این محصول مقداری کربنات کلسیم و دیکلسیم فسفات اضافه کنید.

در هنگام تهیه این محصول باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. اگر گاوهای شیری که برای آن ها از کنسانتره دامی استفاده می کنید، کمتر از هفت کیلوشیر تولید می کنند، نیاز به استفاده از کنسانتره دامی وجود ندارد. بهتر است در این گونه دام از مواد علوفه‌ای استفاده کنید. بهتر است به ازای هر 1 کیلوگرم شیری که توسط گاوهای شیری تولید می شود، نیم کیلوگرم کنسانتره دامی به آن ها بدهید.

به هیچ عنوان جیره غذایی دام را به طور ناگهانی تغییر ندهید. چرا که باعث ایجاد آسیب و بیماری به دام می شود. از سوی دیگر میزان تولید شیر گاو را نیز کاهش می دهد. اگر در تغذیه دام از سبوس برنج و نان خشک استفاده می کنید، مقدار استفاده از کنسانتره را کاهش دهید. اگر از علوفه‌های سبز برای خوراک دام خود استفاده می کنید، بهتر است آن ها را دو یا سه برابر بیشتر از علوفه های خشک استفاده کنید.

شرکت بازرگانی اریس در خدمت شما دامداران عزیز و سایر مشتریان گرامی میباشد تا خدمات خود را در حوزه خریدو فروش انواع نهاده و خوراک دام،ریز مغذی ها و مکمل ها ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر می تواند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *