بهترین خوراک دام و طیور

بهترین خوراک دام و طیور

بهترین خوراک دام و طیور

بهترین خوراک دام و طیور را آن دسته از موادی تشکیل می دهند که تأمین کننده نیاز آن ها به پروتئین، انرژی، ویتامین و امثال آن باشند. پرورش دهندگان دام و انواع طیور ابتدا باید تشخیص دهند، اصلی ترین و مهم ترین نیاز غذایی این قبیل حیوانات از کدام منابع قابل تأمین است. در ابتدا بهتر است بدانید که دام، به حیوانات اهلی چهارپا و حلال گوشتی مانند گاو، گوسفند، شتر و از این قبیل گفته می شود. طیور نیز به حیواناتی از قبیل مرغ، اردک، غاز، بوقلمون و امثال این موارد که حلال گوشت و تخم گذار هستند اطلاق می شود. غذایی که برای دام مناسب تشخیص داده می شود از لحاظ شکل، اندازه و برخی ویژگی ها، متفاوت از غذای طیور می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت خوراک دام و طیور 

بهترین خوراک دام و طیور

بهترین خوراک دام و طیور

به‌عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین و بهترین غذای دام، از علفی مانند یونجه‌و شبدر به دست می‌آید. در حالی که دانه های غلات، اصلی ترین غذای طیور می باشند. غلات نیز به دانه هایی که ویتامین های مورد نیاز طیور را تأمین می کنند مانند: گندم، جو، ارزن، ذرت، برنج و مانند اینها گفته می شود. از انواع غلات نام برده، برنج به دلیل اینکه جزو غذاهای اصلی انسان ها می باشد. کمترین مصرف را برای تغذیه طیور دارد. در میان غلات، دانه های یونجه یک خوراک مناسب برای تغذیه طیور می باشند. که تأمین کننده اصلی پروتئین مورد نیاز آن ها هستند. اگر ما ذرت را نیز به عنوان غذای مناسب طیور معرفی کردیم این به دلیل نشاسته موجود در آن است که برای آنها انرژی‌زا می باشد.

بهترین خوراک دام و طیور

خواص موجود در خوراک دام و طیور

خواص موجود در خوراک دام و طیور باید توسط کارشناسان دامپروری، برای رشد و تغذیه آن ها مناسب تشخیص داده شود. غذای دام، باید برای شیردهی بهتر آنها مفید باشد. درحالی که غذای طیور، باید به تخم گذاری بهتر و بیشتر آنها منجر گردد. تغذیه مناسب دام و طیور، علاوه بر منجر شدن به شیردهی و تخم گذاری، باید گوشت آوری بهتر آنها را نیز به دنبال داشته باشد. علوفه‌ها یعنی بعضی از علف‌های باغ، که دارای ویتامین‌های مورد نیاز دام می باشند. غذای مناسبی برای دام شناخته می شوند. علوفه‌ای برای تغذیه دام، مناسب است که در عین داشتن خواص مفید، فاقد مواد سمی و یا مضر باشد. بنابراین هنگام تغذیه دام از طریق علف‌ها، باید مراقب شد که آنها با علف‌های مسموم کننده تغذیه نشوند.

دیگران خوانده‌اند: افزودنی های خوراک دام و طیور 

خواص موجود در خوراک دام و طیور

روش های مختلف شناخت علف سمی

روش‌های مختلفی برای شناخت علف سمی از علف غیرسمی وجود دارد که یکی از آن‌ها تفاوت در طعم و‌ مزه این دو نوع علف می باشد. معمولاً و در اکثر موارد علف‌های سمی دارای طعم و مزه‌تلخی می‌باشند که دام با خوردن آن‌ها مسموم می‌شود. مواردی نیز وجود دارد که گاو و گوسفندها با خوردن علف سمی دچار مرگ شده‌اند. وقتی گاو و گوسفندان با تغذیه مناسب دچار بیماری نشوند، گوشت و شیر آن‌ها نیز سالم خواهد بود. کنستانتره دامی، یکی از مواد غذایی بسیار مفید و ارزشمند برای تغذیه دام می‌باشد. که دارای مواد معدنی و ویتامین‌‌ها است. این نوع خوراکی از ترکیب و مخلوط سازی علوفه‌های آردی سودمند، در صنایع تولیدی، برای پرورش دام، به دست می آید.

روش های مختلف شناخت علف سمی

یونجه سبز خشک

یونجه سبز خشک از جمله مواد مناسب برای تغذیه مرغ می‌باشد. که با تأمین پروتئین مورد نیاز طیور، به تخم گذاری بهتر آن‌ها کمک می کند. با مصرف این ماده ارزشمند خوراکی که دارای مواد معدنی مورد نیاز ماکیان می باشد رشد آن‌ها نیز بیشتر می‌شود‌. پروتئین یکی از مهم‌ترین قسمت های خوراک دام‌ها را تشکیل می دهد. که خوشبختانه گیاه یونجه پاسخ این نیاز را به بهترین نحو می‌دهد. از آنجایی که یونجه در بسیاری از باغات کشاورزی به صورت خودرو نیز رشد می‌کند. تهیه آن نیاز به هزینه بالایی ندارد. مصرف این خوراک به دلیل داشتن پروتئین مناسب هم برای دام و هم برای طیور مناسب تشخیص داده شده است.

جهت مطالعه: پخش خوراک دام و طیور

یونجه سبز خشک

آشنایی با خوراک مناسب دام و طیور

آشنایی با خوراک مناسب دام و طیور برای افرادی که به کار پرورش حیوانات می‌پردازند و مایل به بهره‌برداری بهتر از آن‌ها می‌باشند مفید است. شاید چندان مورد توجه قرار نگرفته باشد اما آب نیز یکی از خوراکی های ضروری و مفید برای پرورش طیور و دام می باشد‌. ضایعاتی مانند نان خشک نیز می‌توانند برای پرورش حیوانات خانگی مانند گاو، گوسفند، گوساله و مرغ مفید واقع شوند. تهیه این نوع خوراکی بسیار کم هزینه می باشد. اما بهتر است با روش درست تغذیه دام با آن نیز آشنا شوید. شیوه مناسب برای خوراندن نان خشک به طیور این است. که از طریق کوبیدن آن را به قطعات خیلی ریز درآورید.

هرگز از نان خشک کپک زده برای غذا دادن به مرغ و گوسفندان استفاده نکنید. زیرا ممکن است سمی و برای سلامتی آن‌ها مضر باشد. از ذرتی که خشک و خرد یا همان سیلو می شود سیلاژ به دست می آید. که یکی از خوراکی های ارزشمند برای طیور است. از تفاله چغندر و تفاله بسیاری از میوه‌های دیگر می توان کنستانتره دامی مناسبی تهیه و استفاده نمود.

بازرگانی اریس عرضه کننده و تولید کننده انواع خوراکی دام و طیور باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *