جایگاه ذرت در تغذیه دام

جایگاه ذرت در تغذیه دام

جایگاه ذرت در تغذیه دام

جایگاه ذرت در تغذیه دام دارای اهمیت بسیار زیادی است. دانه ذرت از باارزش ترین دانه‌هایی است که از آن برای تامین انرژی دام استفاده می شود. در این بخش می خواهیم شما را با اهمیت جایگاه ذرت در تغذیه دام و ارزش غذایی بالای آن آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: صادرات ذرت دامی اصفهان

اهمیت جایگاه ذرت در تغذیه دام

تغذیه دام از بهترین محصولات موجود در بازار، از مهم ترین مواردی است که دامداران توجه بسیار زیادی به آن دارند. ذرت برای تامین انرژی لازم دام اهمیت بسیار زیادی دارد. ذرت منبع غنی از پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین های مختلف است. از سوی دیگر وجود مکمل های فوق العاده نیز جایگاه ذرت در تغذیه دام را افزایش داده‌اند.

در این میان میزان پروتئین در محصولات باانرژی، بسیار کمتر از دیگر مواد مختلف است. میزان مصرف ذرت در حیوان های مختلف متفاوت است. درحالت کلی، ذرت ۳۵درصد از کنسانتره نشخوارکنندگان را تشکیل می دهد. استفاده درسته از ذرت به عنوان تغذیه دام بسیار سخت است چرا که هضم آن بسیار مشکل است. به همین دلیل بهتر است ذرت را اسیاب کنید تا بهتر هضم شود و جذب بدن دام گردد.

برای مطالعه بیشتر: خرید و فروش ذرت دامی

اهمیت جایگاه ذرت در تغذیه دام

ارزش غذایی ذرت در تغذیه دام

ذرت از مهم ترین و باارزش ترین تغذیه دام شناخته می شود. این محصول ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند به تنهایی انرژی لازم برای دام را فراهم کند. این محصول دارای مقادیر زیادی از نشاسته، کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. این محصول دارای میزان خرید و فروش بالایی است. قیمت مناسب این محصول در کنار ارزش غذایی بالای آن، از بهترین دلایل افزایش محبوبیت ذرت به عنوان تغذیه دام هستند.

دیگران خوانده‌اند: صادرات ذرت علوفه‌ای

مزایای استفاده از ذرت در تغذیه دام

ذرت دارای مواد ضروری برای بدن دام است. این محصول نسبت به انواع محصولات دیگر مانند جو و گندم، دارای بالاترین میزان انرژی زیاد هستند. جالب است بدانید با وجود انرژی بالا، پروتئین، کلسیم و مواد معدنی بسیار کمتری دارد.

هضم این نوع محصول نسبت به گندم و جو بسیار آسان است. در زمان های گذشته، دامداران از جو برای تغذیه دام خود استفاده می کردند اما در حال حاضر دامداران ذرت را جایگزین جو ساخته اند چرا که به مزایای استفاده از ان در تغذیه دام پی برده‌اند.

این روزها، از ترکیبات محصولات مختلف به عنوان کنسانتره در دامداران استفاده می شود. برخی از کارخانه ها محصولات کنسانتره نامرغوب تولید می کنند چرا که به ترکیب درصدهای مختلف مواد تشکیل دهنده کنسانتره اهمیت نمی دهند. برخی از کارخانه از ۳۵ درصد و برخی نیز از ۵۰ درصد ذرت استفاده می کنند. چرا که توانایی تامین هزینه مواد تشکیل دهنده کنسانتره را ندارند.

در این صورت محصولات نامرغوب و بی کیفیتی تولید می شوند که هیچ فایده ای برای تغذیه دام نخواهند داشت. حداکثر میزان استفاده از ذرت در کنسانتره دام ۳۵ درصد، جوجه ۳۰ درصد، مرغ های گوشتی و تخمی ۵۰درصد است.

برای آشنایی بیشتر: بازار خرید ذرت علوفه ای اصفهان

مزایای استفاده از ذرت در تغذیه دام

محدودیت های استفاده از ذرت در تغذیه دام

استفاده از ذرت به عنوان بهترین تغذیه دام اهمیت بسیار زیادی دارد. اما در کنار تمامی مزایای فوق العاده خود، دارای معایبی است که در این بخش می خواهیم شما را با معایب استفاده زیاد از این محصول آشنا کنیم.

این محصول دارای مقادیر کمی از اسید آمینه های مختلف مانند لیزین و تریپتوفان است. به همین دلیل مصرف آن محدود می شود. اگر از این محصول بیش از اندازه استفاده شود، باعث افزایش چربی گوشت و نرم شدن آن می شود. علاوه بر این، اگر بیش از اندازه استفاده شود، باعث افت کیفیت در شیر دام می شود.

بهتر است این محصول با جو ترکیب شود تا از عوارض جانبی آن کم شود. این محصول را در معرض رطوبت قرار ندهید. چرا که نسبت به رطوبت بسیار حساس است و باعث ایجاد کپک ها و مواد سمی مانند مایکوتوکسین می شود.

پیشنهاد: فروش ذرت علوفه ای اصفهان 

خواص ذرت در تغذیه دام

ذرت برای تامین انرژی ذرت در تغذیه دام بسیار حائز اهمیت است. دام برای زنده ماندن نیاز به انرژی دارد. به همین دلیل سعی می شود از محصولات پرانرژی استفاده شود. این محصول دارای مواد معدنی ضروری مانند پروتئین، ویتامین و کلسیم است اما مقدار این نوع مواد در ذرت بسیار کمتر است.

این نوع محصول باید به صورت آسیاب شده مورد استفاده قرار گیرد تا قابلیت هضم بالایی داشته باشد. ذرت از محصولات بومی کشور مکزیک است. ذرت در انواع مختلف تولید می شود که هریک دارای ارزش غذایی مختلفی هستند.

جالب است بدانید ذرت برای استفاده انسان ها یک غذای اصلی دربرخی از کشورها به شمار می آید. چرا که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

بیشتر بدانید: خرید و فروش ذرت علوفه ای

خواص ذرت در تغذیه دام

خواص ذرت برای انسان

ذرت منبع غنی از آهن است. در هر صد گرم از ذرت می توان مقادیر زیادی از آهن جذب کرد. افزایش آهن زیاد در بدن باعث جلوگیری از ابتلا به کم خونی می شود. آهن موجود در ذرت گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. زنانی که به دلیل مسائل قاعدگی با کم خونی رو به رو هستند، می توانند از این محصول برای افزایش میزان خون بدن خود استفاده کنند.

این محصول دارای مقادیر زیادی از ترکیبات فتوشیمیایی است. وجود این نوع ترکیبات باعث افزایش میزان جذب انسولین در بدن می شوند و مانع از کاهش میزان قند خون ناگهانی می شوند. ذرت دارای مقادیر زیادی از فیبر است. فیبر در درمان بیماری های سیستم گوارشی بسیار بااهمیت هستند.

از سوی دیگر دارای مقادیر زیادی از انواع ویتامین های مختلف است. این محصول برای افراد مبتلا به دیابت هیچ ضرری ندارد. بلکه در کنترل این بیماری بسیارموثر است. همچنین برای درمان پرفشاری خون نیز بسیار تاثیر گذار است.

مصرف ذرت در کاهش میزان ابتلا به تومورهای بدخیم سینه بسیار موثر و مفید است. این محصول در تولید باکتری های مفید برای بدن بسیار مناسب هستند. ویتامین سی به مقدار بسیار زیاد در این محصول یافت می شود. وجود ویتامین سی در افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

پیشنهاد: قیمت خرید ذرت دامی اصفهان

دیگر خواص ذرت برای انسان

اگر از ابتلا به بیماری آلزایمر در سنین کهنسالی واهمه دارید، مصرف ذرت را فراموش نکنید. این محصول در جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر بسیار مناسب است. ذرت در افزایش بهبود حافظه تاثیر بسیار زیادی دارد. ذرت برای افزایش سلامت چشم بسیار موثر است. این محصول دارای کارتنوئید لوتئین و زاکسنتین است که باعث افزایش سلامت چشم می شوند.

ذرت دارای مقادیر زیادی از بتاکاروتن است. این عنصر و ویتامین آ موجود در آن، باعث بهبود بینایی می شوند. مصرف ذرت باعث افزایش احساس سیری می شود چرا که دارای مقادیر زیادی از فیبر است. فیبر باعث کاهش اشتها می شود و باعث افزایش لاغری فرد می گردد. اگر به دنبال افزایش کاهش وزن هستید، مصرف این محصول را فراموش نکنید.

فراموش نکنید استفاده از ذرت بوداده به دلیل استفاده زیاد از روغن، چاق کننده است. ذرت یک میان وعده عالی است که برای مصرف تمامی جانداران بسیار موثر و مفید است. این محصول دارای موارد ضدسرطان است. برای جلوگیری از ابتلا به تومورهای سرطانی کبد و سینه مصرف ذرت بهترین درمان است.

ذرت به انواع مختلفی مانند ذرت بلال بو داده، ذرت سلت، ذرت دندان اسبی، ذرت نرم یا شیری، ذرت شیرین، ذرت مومی تقسیم می شود. هریک از آن ها دارای ویژگی های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: صادرات ذرت دامی

نحوه مصرف ذرت در تغذیه دام

نحوه مصرف ذرت در تغذیه دام

تامین غذای مورد نیاز دام یکی از دغدغه های دامداران است. امروزه به دلیل افزایش جمعیت روی کره زمین، افزایش تعدادشهرها، از بین رفتن نواحی مانند مراتع طبیعی، تغییرات اب و هوایی، تامین ذرت در تغذیه دام بامشکلات بسیار جدی رو به رو است. برای افزایش کیفیت تولیدات دام، توجه به تغذیه دام بسیار بااهمیت است.

استفاده از ذرت برای تغذیه دام انتخاب بسیار خوبی است. ذرت دارای قیمت مناسبی است. به همین دلیل می توان با خرید تغذیه مناسب، در افزایش کیفیت شیر دام موثر بود. امروزه این محصول به یکی از بهترین مواد برای تامین انرژی لازم دام تبدیل شده است. این محصول از بهترین منابع غذایی است که از آن برای تغذیه انواع دام مانند گاو، گوساله و…. استفاده می شود.

این محصول قیمت فروش مناسبی دارد به همین دلیل باعث افزایش میزان خرید و فروش محصول می شود. ذرت علاوه بر تامین انرژی برای دام، تاثیر بسیار زیادی در افزایش سلامت دام دارد. بسته بندی ذرت در افزایش میزان خرید و فروش آن اهمیت بسیار زیادی دارد. محصولات بسته بندی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. چرا که تمامی اصول و موارد بهداشتی در تهیه این محصول رعایت می شوند.

از مزایای ذرت های بسته بندی می توان به عدم ایجاد هرگونه کپک و قارچ روی ذرت ها اشاره کرد. در واقع می توان از کیفیت بالای محصول اطمینان لازم را به دست آورد. از آنجایی که هوا نمی تواند وارد ذرت های بسته بندی شود، به هیچ عنوان فاسد نمی شود و مانع از هدر رفتن آن می‌شود.

بیشتر بدانید: خرید و فروش ذرت دامی

نحوه مصرف ذرت در تغذیه دام

سخن پایانی

جایگاه ذرت در تغذیه دام از مهم ترین مواردی است که دامداران به ان توجه دارند. ذرت دارای ارزش غذایی بالایی است. استفاده از ذرت برای تامین انرژی لازم دام اهمیت بسیار زیادی دارد. این محصول میزان خرید و فروش بسیار بالایی دارد چرا که با قیمت مناسب در بازار عرضه می شود. ذرت علاوه بر دام، برای استفاده انسان ها نیز بسیار مفید است. می توانید با خرید این محصول در قیمت مناسب، کیفیت فراورده های دام خود را افزایش دهید.

بازرگانی اریس ترید عرضه کننده انواع مکمل های غذایی صنعت دام و طیور به بازار می باشد. جهت خریداری این محصولات باما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *