خرید و فروش ذرت دامی

خرید و فروش ذرت دامی

خرید و فروش ذرت دامی

خرید و فروش ذرت دامی با رونق بسیار بالایی مواجه است. ذرت را می توان از مهم ترین غلات در دنیا دانست که بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد کرده و یک ماده با ارزش غذایی برای دام شناخته می شود.

در این بخش می خواهیم شما را با میزان خرید و فروش ذرت دامی، خواص و فواید و ماهیت ذرت دامی آشنا سازیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول مقاله ای باعنوان“صادرات ذرت دامی” نوشته شده است. جهت مطالعه کلیک کنید.

خرید و فروش ذرت دامی

 میزان خرید و فروش ذرت دامی

میزان خرید و فروش ذرت دامی بازار بسیار گسترده ای را به خود اختصاص داده است. این محصول برای اولین بار در آمریکای جنوبی یافت شد. در کشور ایران نیز، این محصول به وفور تولید می شود، به همین دلیل میزان تقاضا برای خرید بسیاری را به خود اختصاص داده است.

از جمله استان های تولید کننده ذرت دامی می توان به استان هایی مانند کرمانشاه، فارس، مازندران، گیلان اشاره کرد. این محصول تولید بالایی دارد و به عنوان یک محصول صادراتی به کشور هایی مانند روسیه، صربستان، اوکراین و برزیل ارسال می شود.

موارد مصرف ذرت دامی

در کشور ایران، از ذرت دامی در کاربردهای مختلف استفاده می شود. معمولا از این محصول به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می شود. علاوه بر این، مصارف انسانی و صنعتی نیز دارد. به عنوان مثال از ذرت برای تهیه انواع روغن ها و کنسروها، همچنین تولید اتانول و مصارف بهداشتی در صنعت استفاده می گردد.

ذرت در انواع مختلف تهیه می شود که می توان به ذرت دادن اسبی، شیرین، بودادنی، آردی و غلاف دار اشاره کرد. این محصول ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و سرشار از انرژی، ویتامین، املاح ضروری و پروتئین است که آن را یکی از بهترین محصولات برای دام و طیور تبدیل کرده است.

خواص و فواید ذرت دامی

خواص و فواید ذرت دامی بسیار زیاد می‌باشد. از مهم ترین خواص استفاده از ذرت دامی برای دام و طیور، افزایش و تامین انرژی لازم برای حیوانات است. چرا که منبع غنی از انرژی شناخته می شود. این محصول نوعی غلات است. به همین دلیل منبع غنی از کربوهیدرات، قند، نشاسته و انواع چربی ‌های دیگر است. جیره بندی ذرت دامی را با توجه به حیوان، تعیین کنید. چرا که هر حیوان نیاز به مقدار خاصی از ذرت دارد.

خرید و فروش ذرت دامی

نحوه کاشت ذرت دامی

نحوه کاشت ذرت دامی بسیار راحت می‌باشد. در ابتدا چند نکته بسیار مهم را رعایت کنید تا محصول تولید شده دارای کیفیت بالایی باشد. اولین چیز این محصول، نیاز به گرمای بسیار زیادی دارد .علاوه‌بر آن، در موقع جوانه زنی باید در نظر گرفته باشید که قسمت سطحی خاک باید حدود ده درجه سانتی‌گراد باشد تا بتواند ذرت رشد مناسبی را تجربه کند.

مناسب‌ ترین درجه برای کاشت ذرت بین سی الی بیست درجه می‌باشد. دومین چیزی که شما در کاشت ذرت باید در نظر گرفته باشید، نور است. چون نور یکی از مهم‌ترین ارکان در کاشت انواع گیاهان شناخته می شود. لازم به ذکر است بدانید با افزایش سن برگ گیاهان، قابلیت عبور نور از آن‌ها بسیار کم کاهش می‌یابد. شما باید محیطی را ایجاد کنید که نور از برگ گیاهان عبور کند.

رطوبت می‌تواند یکی از بهترین چیزها برای رشد گل ‌و گیاه باشد. ذرت یک گیاه بسیار حساس می‌باشد که در دوران رشد نسبت ‌به بقیه گیاهان نیاز بسیار زیادی به رطوبت دارد. کمبود آب یکی از مهم‌ترین عوامل برای رشد ذرت می‌باشد.

در طول چهل و پنج روز که میزان رشد ذرت است، باید تا چهار میلی ‌متر، در زمان گرده افشانی نه میلی‌ متر در روز و بعد از گرده ‌افشانی از سیزده میلی‌متر آب استفاده کنید. در کل، در طول چهل و پنج روز باید شما بین چهارصد تا ششصد میلی‌متر آب استفاده کنید.

بازرگانی اریس عرضه کننده انواع مختلف ذرت دامی باکیفیت به بازار می باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *