پخش خوراک دام و طیور

پخش خوراک دام و طیور

پخش خوراک دام و طیور

پخش خوراک دام و طیور از مهم ترین مراحلی است که هریک از کشاورزان و دامداران توجه خاصی به آن دارند. توجه در انتخاب باکیفیت ترین و بهترین خوراک برای دام و طیور اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که خریداری انواع بی کیفیت این نوع محصول، باعث ایجاد ضررهای هنگفتی به دامداران و تلف شدن حیوانات می شود.

در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با میزان پخش خوراک دام و طیور، انواع این نوع خوراک ها و ویژگی های آن ها، آشنا کنیم. تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید و فروش یونجه دامی در بازار خوراک دام و طیور آذر ۱۴۰۱

میزان پخش خوراک دام و طیور

میزان پخش خوراک دام و طیور

خوراک دام و طیور میزان پخش بسیار بالایی را درمیان دامداران به خود اختصاص داده است. دام و طیور نیز همانند انسان ها و دیگر حیوانات نیاز به دریافت موادغذایی و مواد ضروری باکیفیت دارند. تا از ایجاد هرگونه بیماری یا ضعف بدنی در آن ها جلوگیری شود.

انتخاب بهترین نوع جیره غذایی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت گوشت حیواناتی مانند گاو دارد. از سوی دیگر، همانطور که می دانید تهیه شیر گاو و گوسفند یکی از مهم ترین فراورده های طبیعی است که از اینگونه حیوانات به دست می آید. انتخاب بهترین خوراک برای اینگونه حیوانات، تاثیر فوق العاده ای در طعم و کیفیت شیر آن ها دارد.

از مهم ترین ویژگی های خوراک دام می توان به داشتن قیمت مناسب خرید و فروش، داشتن کیفیت عالی، رفع نیازهای تغذیه‌ای دام اشاره کرد. فراموش نکنید محصولاتی که به عنوان خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند باید در تمام فصول به راحتی در دسترس باشند.

پیشنهاد: عالیترین خوراک دام و طیور

اهمیت استفاده از خوراک دام و طیور

همانطور که در بخش قبل نیز به آن، اشاره کردیم، کیفیت خوراک مورد استفاده برای دام و طیور می تواند تاثیر مستقیمی در طعم گوشت و شیر این نوع حیوانات داشته باشد. این نوع خوراک باید دارای مواد مغذی فوق العاده ای باشند تا بتوان آن را یک محصول بی نظیر برای رشد کیفیت دام خود دانست.

معمولا جیره‌های غذایی دام هایی مانند گاو و گوساله، ترکیبی از یونجه، مواد معدنی مختلف و غلات هستند اما نسبت ترکیب هر یک از این مواد با یکدیگر متفاوت است.

اهمیت استفاده از خوراک دام و طیور

بهترین خوراک دام

بهترین خوراک دام باید دارای کیفیت بالایی باشد. محصول انتخاب شده باید دارای مقادیر زیادی از پروتئین باشد. پروتئین یکی از مهم ترین مواد ضروری است که نقش بسیار مهمی را در تغذیه دام ایفا می کند. علوفه ها به خصوص حبوبات دارای مقادیر زیادی از پروتئین هستند.

علاوه بر این، کنجاله پنبه دانه و دانه کتان نیز منبع غنی از پروتئین شناخته می شوند. بسیاری از دامداران برای افزایش کیفیت فراورده های دامی خود، از مواد معدنی به عنوان مکمل برای حیوانات خود استفاده می کنند. این نوع مواد دارای مقادیر زیادی از پروتئین هستند. که مصرف آن ها به خصوص برای گوساله های جوان در حال رشد بسیار مفید است.

از سوی دیگر، خوراک دام باید منبع غنی از مواد معدنی مفید مانند کلسیم، نمک، پتاسیم و فسفر باشد. این نوع محصولات باید دارای مقادیر زیادی از روی، سلنیوم، کبالت و مقدار بسیار کمی از ید باشند تا بتوانند نیازهای دام را رفع کنند. جالب است بدانید برای تغذیه گاوها می توان از بلوک های معدنی نیز استفاده کرد. این نوع بلوک ها دارای طعم بسیار عالی هستند و گاو ها با لیس زدن بلوکه ها می توانند تمامی مواد معدنی و نمکی آن را جذب خود کنند.

دیگران خوانده‌اند: ضایعات محصولات کشاورزی در خوراک دام و طیور

دیگر ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور

دیگر ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور

دامداران از برخی گاوها در مسافت طولانی استفاده می کنند، برای تغذیه این نوع حیوانات و نیز گاوهایی که به تازگی از شیر گرفته شدند، باید از خوراکی استفاده کرد که دارای منابع زیادی از ویتامین ب باشد. ویتامین ب باعث افزایش بنیه بدنی این گونه حیوانات می شود.

برای افزایش کیفیت شیر دام، از یونجه های تازه استفاده کنید چرا که سرشار از پروتئین هستند. فراموش نکنید استفاده از یونجه برای گاوهای شیری بسیار مفید است اما در عین حال استفاده از آن برای گاوهای گوشتی توصیه نمی شود چرا که باعث ابتلا به بیماری های گوارشی می شود. در فصل های گرم سال، مصرف آب را در حیوانات خود فراموش نکنید.

بهترین خوراک برای طیور

انتخاب بهترین خوراک برای طیور نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. چرا که تاثیر مستقیمی بر رشد طیور و مزه گوشت آن ها دارد. این نوع خوراک نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در این بخش می خواهیم به هر یک از آن ها اشاره کنیم.

غلات

غلات از مهم ترین خوراک طیور شناخته می شوند. خرید این نوع محصولات از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. در عین حال می تواند نیازهای تغذیه ای طیور را رفع کند. توجه داشته باشید این نوع محصول را نباید به هیچ عنوان در معرض رطوبت قرار دهید. چرا که به ایجاد هرگونه کپک و باکتری حساس است. و با سرعت بالایی به انواع قارچ های سمی مبتلا می شود. این اتفاق برای طیور بسیار خطرناک است.

چربی ها

روغنی که به عنوان یک خوراک طیور مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای مقادیر زیادی از پروتئین باشد. این نوع ماده ضروری تاثیر مستقیمی روی کیفیت گوشت طیور ایفا می کند. از سوی دیگر انرژی لازم برای این نوع حیوانات را به دست می دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید انواع خوراک دام 

بهترین خوراک برای طیور

دیگر خوراکی های دام و طیور

پروتئین ها

پروتئین های مورد نیاز طیور به دو دسته مختلف پروتئین های گیاهی مانند کنجاله ها و پروتئین های حیوانی مانند حشرات تقسیم می شوند. علاوه بر این، از دیگر مواد پروتئینی می توان به کنجاله تخم پنبه، آفتاب گردان، بادام زمینی و سویا اشاره کرد.

کربوهیدرات ها و مواد معدنی

کربوهیدرات در رشد طیور تاثیر به سزایی دارد. محصولاتی مانند ذرت، جو، گندم دارای مقادیر زیادی از نشاسته های قابل هضم هستند. اما برخی از کربوهیدرات ها هضم بسیار سختی دارند و برای استفاده طیور مناسب نمی باشند.

فراموش نکنید خوراک دام طیور باید دارای مواد معدنی بسیار ضروری مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، آهن، مس، ید، روی و کبالت باشد. وجود هر یک از این مواد ضروری برای تقویت طیور نقش به سزایی ایفا می کند.

بهتر است در هنگام خرید بهترین خوراک برای طیور، به موارد مهمی توجه کنید. این نوع خوراک باید توانایی نگهداری به مدت طولانی را داشته باشند. از سوی دیگر منبع غنی از انواع ویتامین ها، مکمل ها و مواد مغذی فوق العاده مفید باشند. ارزش غذایی بالایی داشته باشند و به حدی نرم باشند که طیور بتوانند به راحتی آن ها را هضم کنند.

بازرگانی اریس عرضه کننده و تولید کننده انواع خوراکی دام و طیور باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *