قیمت یونجه تازه برای دام

قیمت یونجه تازه برای دام

قیمت یونجه تازه برای دام

قیمت یونجه تازه برای دام با توجه به موارد مختلف مانند نوع یونجه مورد استفاده و کیفیت آن، متفاوت است. یونجه با توجه به محدوده جغرافیایی خود، انواع مختلف دارد که در کشور ایران نیز به دو دسته مختلف محلی و خارجی تقسیم می شود. در این بخش می خواهیم شما را با میزان قیمت یونجه تازه برای دام و ویژگی های این محصول آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش یونجه تازه برای دام 

میزان قیمت یونجه تازه برای دام

یونجه تازه مورد استفاده برای دام با توجه به فاکتورهای مختلف دارای قیمت فروش متفاوتی است. یونجه به دو صورت محلی و خارجی در بازار عرضه می شود. از انواع یونجه‌های خارجی می توان به یونجه های درختی، موآپا، رنجر و غیره اشاره کرد که هریک با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف کشت می شوند و میزان بازدهی متفاوتی نیز دارند.

اما یونجه های محلی و تولیدشده در کشور ایران، از جمله یونجه های یزدی، بغدادی، همدانی و بمی هستند که از میزان فروش فوق العاده بهره مند می باشند. هریک از انواع این نوع یونجه ها دارای کیفیت متفاوتی هستند و میزان آبدهی متفاوتی دارند.

به طور مثال، یونجه های همدانی دارای میزان آبدهی بالاتری هستند و معمولا در روز به هشت الی ده بار آبیاری نیاز دارند اما یونجه یزدی به ابیاری کمتری نیاز دارند اما از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. انواع کیفیت مختلف یونجه ها تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت خرید و فروش این محصول دارند.

جهت مطالعه: بازار خرید یونجه تازه

میزان قیمت یونجه تازه برای دام

نحوه برداشت یونجه

یونجه به دو روش آبی و دیلمی برداشت می شود. این محصول در کشور ایران به صورت دیمی برداشت می شود چرا که میزان آب در این کشور با محدودیت بسیار زیادی رو به رو است. یونجه به دو صورت تازه و خشک شده در بازار عرضه می شود. یونجه های تازه تنها در فصول گرم قابل برداشت هستند اما یونجه های خشک در تمامی ایام سال قابل استفاده هستند. معمولا این محصول در فصل بهار و تابستان کشت می شود.

یونجه به فروش رسیده باید دارای کیفیت بالایی باشد تا بتواند با قیمت بالاتری به فروش برسد. در غیر این صورت قیمت خرید و فروش آن بسیار کم خواهد بود. یونجه به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه برداشت می شود. بدیهی است که یونجه های برداشت شده با دستگاه، هزینه فروش بالاتری نسبت به انواع دیگر یونجه ها دارند.

نحوه برداشت یونجه

نحوه خشک کردن یونجه تازه چگونه است؟

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، یونجه تازه تنها در فصول گرم سال قابل برداشت هستند. این محصول در فصول دیگر به صورت خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد. یونجه تازه به دو صورت خشک می شود. در روش اول، یونجه را برداشت کرده و سپس آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می دهند. در این صورت احتمال دارد کیفیت محصول کاهش یابد که این امر منجر به کاهش قیمت خرید و فروش محصول می شود.

در روش دوم، یونجه ها را پس از برداشت در سیلوهای مخصوص قرار می دهند تا از قرارگیری در معرض نور خورشید دور باشند. در این صورت کیفیت محصول بسیار بالاتر خواهد بود و با قیمت بالاتری نیز به فروش خواهد رسید. جا به جایی و انتقال یونجه خشک نیاز به دقت لازم دارد. چرا که برگ های یونجه دارای پروتئین و انرژی بسیاری نسبت به ساقه آن هستند. در صورتی که برگ های یونجه از آن جدا شوند، کیفیت محصول افت می کند و با قیمت پایین تری به فروش می رسد.

دیگران خوانده‌اند: انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

نحوه خشک کردن یونجه تازه چگونه است؟

قیمت فروش روز یونجه تازه برای دام

نوع یونجه مورد استفاده برای دام با توجه به میزان برداشت سالانه آن، متفاوت است. به طور مثال، یونجه همدانی را در نظر بگیرید. اگر این یونجه به مقدار کافی آبیاری شود، میزان برداشت آن در سال به 5 بار نیز می رسد. یونجه رنجر به عنوان دومین مثال، در صورت ابیاری کافی می تواند تا هفت بار نیز چیده شود.

توجه داشته باشید که زمان برداشت یونجه از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر یونجه در زمان مناسب مورد استفاده قرار نگیرد، انرژی لازم برای دام فراهم نمی شود. زمان برداشت درست محصول باعث افزایش کیفیت آن و افزایش بازدهی محصول می شود.

تغذیه دام در زمان مناسب و در کیفیت عالی از جمله مهم ترین مواردی است که باعث بهبود کیفیت پرورش دام می شود. قیمت امروزه دام تاثیر زیادی روی قیمت فراورده‌های دامی مختلف ایفا می کند چرا که نیمی از هزینه های پرورش دام به تغذیه آن مربوط است. فراورده‌های دامی در زندگی انسان ها اهمیت به سزایی دارند، یونجه از پرفروش ترین و پرمصرف ترین علوفه‌های دامی است، به همین دلیل تهیه فراورده‌های دامی با کیفیت به قیمت روز یونجه بستگی دارد.

تعیین منطقه برداشت یونجه از مهم ترین مواردی است که در تعیین قیمت روز یونجه تازه برای دام موثر است. استان همدان سالانه میزان بالایی از تولید یونجه تازه را به خود اختصاص داده است. چرا که آب وهوای آن برای تولید یونجه تازه بسیار مناسب است. یونجه‌های تولید شده در همدان با قیمت بالاتری به فروش می رسند. به همین دلیل می توان گفت همدان یکی از قطب های تولید کننده انواع یونجه شناخته می شود.

پیشنهاد: عرضه یونجه به صورت عمده

قیمت فروش روز یونجه تازه برای دام

واردات یونجه

جالب است بدانید که میزان واردات یونجه به کشور روی قیمت امروزی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر میزان واردات یک محصول کاهش یابد، قیمت خرید و فروش آن افزایش پیدا می کند. معمولا بیشتر یونجه های وارداتی به کشور ایران از کشور روسیه هستند. قیمت فروش یونجه تازه در روسیه تاثیر مستقیمی روی قیمت امروز یونجه دارد.

اگر قیمت این محصول در کشور صادرکننده افزایش یابد به همان اندازه نیز قیمت فروش آن در بازارهای ایران افزایش می یابد. یونجه از سه روش حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی وارد کشور می شود. هزینه لازم برای حمل و نقل محصول و واردات یونجه به کشور نیز یکی دیگر از مواردی است که در قیمت نهایی فروش یونجه موثر هستند.

هزینه لازم برای تعرفه گمرک و نرخ تعرفه آن نیز از عوامل موثر در این امر هستند. توجه داشته باشید که کمبود نهاده‌های دامی باعث احتکار این محصول توسط سودجویان شده است. به همین دلیل ممکن است یونجه تازه با قیمت بالایی به فروش برسد. نرخ ارز از جمله مهم ترین مواردی است که در تعیین قیمت محصولات وارداتی بسیار موثر است.

شرکت بازرگانی اریس درصدد است تا با بروز کردن اطلاعات و همچنین موجودی انبارها و سیلوهای خود کمک بیشتری به شما دامداران و سایر اصناف مرتبط در گرفتن انواع خدمات شرکت اریس چون خرید و فروش انواع خوراک دام و نهاده،ریز مغذیها و مکملها نماید و از این رو اسباب همکاری بیش از پیش این شرکت را با شما مشتریان عزیز فراهم سازد. جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *