انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب بهترین تغذیه دام به یکی از دغدغه‌های دامداران تبدیل شده است. در این بخش می خواهیم در مورد نحوه انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام، ویژگی های هریک از آن ها اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: صادرات ذرت علوفه ای

نحوه انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه به عنوان تغذیه دام یکی از مهم ترین مواردی است که دامداران در هنگام تهیه مناسب ترین تغذیه دام به آن توجه می کنند. هرکدام از انواع محصولات دارای ویژگی های خاصی هستند. اما نحوه انتخاب هر یک از آن ها برای دام های مختلف، با توجه به فاکتورهای مختلف، متفاوت است.

نحوه انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

میزان خرید و فروش علوفه ذرت یا یونجه

علوفه ذرت یا یونجه میزان خرید و فروش بالایی دارند. درواقع علوفه را می توان از ضروری ترین محصولات دامی دانست. علوفه‌ها گیاهانی هستند که تنها برای استفاده دام تامین می شوند. هدف اصلی از خرید و فروش علوفه، کشت این نوع محصول برای تامین غذای دام است. علوفه دارای انواع مختلف است که از قدیم الایام از معروف ترین و پر فروش ترین غذاهای دامی شناخته می شود. این نوع محصول به صورت خشک شده و تازه مورد استفاده قرار می گیرد. علوفه‌ها ممکن است ترکیبی از حبوبات بسیار نرم و یا ته مانده های محصولات کشاورزی باشند.

دیگران خوانده‌اند: عرضه یونجه به صورت عمده

علوفه ذرت چیست؟

علوفه دارای انواع مختلفی است. ذرت و جو از بهترین علوفه‌هایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از علوفه ذرت به دلیل ارزش غذایی بالا، رونق بسیار زیادی دارد. به همین دلیل میزان استفاده از آن، افزایش یافته‌است. ذرت محصول بومی کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی است. معمولا این محصول در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند تامین می شود. این محصول مدت زمان کمی است که در بازار گسترش یافته‌است اما در همان مدت ظهور کم خود نیز توانسته‌است بالاترین میزان خرید و فروش را داشته باشد.

ذرت پس از محصولاتی مانند گندم و برنج، مقام دوم را در زمینه کشت محصولات دامی به خود اختصاص داده است. علوفه ذرت نسبت به علوفه های دیگر، هزینه خرید پایین تری دارد. از‌ویژگی های بارز این محصول که آن را از سایر علوفه ها متمایز ساخته است، داشتن کربوهیدرات زیاد است. از سوی دیگر، دام ها علاقه زیادی به مصرف ذرت دارند. برای افزایش ارزش غذایی ذرت، بهتر است آن را همراه با علوفه های دیگر مانند علوفه یونجه ترکیب کنید. ارزش غذایی این نوع محصول چند برابر علوفه یونجه است. این محصول خاصیت بافر پایینی دارد. با مصرف علوفه ذرت می توان در افزایش کیفیت شیر دام موثر بود.

بیشتر بدانید: بازار خرید ذرت علوفه ای اصفهان 

علوفه ذرت چیست؟

علوفه یونجه چیست؟

علوفه یونجه از بهترین تغذیه های دامی است. در برخی از کشورها از این محصول برای تامین غذای ضروری دام و حیوانات اهلی استفاده می شود. امروزه این محصول به صورت صنعتی تولید می شود. این نوع محصول ارزش غذایی فوق العاده دارد. از انواع ویژگی های اصلی این نوع محصول می توان به سازگاری آن با تمام شرایط آب و هوایی مختلف اشاره کرد. یونجه در کشور ایران به صورت بومی تولید می شود و دارای میزان بالایی از پروتئین است. پروتئین برای افزایش سرعت رشد محصول بسیار موثر است.

یونجه از انواع علوفه هایی است که از حیث ارزش غذایی و مواد ضروری جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. مواد معدنی، پروتئین ها و مواد معدنی از جمله مهم ترین مواد ضروری علوفه یونجه هستند. جالب است بدانید بالاترین ارزش غذایی یونجه در برگ های آن نهفته است.

جهت مطالعه: خرید و فروش یونجه تازه برای دام

علوفه یونجه چیست؟

علوغه ذرت یا یونجه

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه و آشنایی با هریک از ویژگی های آن ها می تواند در انتخاب بهترین نوع آن، موثر باشد. علوفه ذرت و علوفه یونجه از بهترین محصولات دامی با هزینه مناسب هستند. به همین دلیل می توان آن را رقیبی برای یکدیگر دانست. این دو محصول از لحاظ ارزش غذایی در سطح مشابهی قرار دارند.

علوفه ذرت نسبت به علوفه یونجه مقدار جذب آب کمتری دارد. علاوه بر این، نسبت به علوفه یونجه منبع کاملی از تامین انرژی شناخته می شود. از دیگر مزایای استفاده از علوفه ذرت این است که نسبت به علوفه یونجه با قیمت پایین تری به فروش می رسد. علوفه یونجه نسبت به علوفه ذرت دارای کربوهیدرات بالایی است و از کیفیت فوق العاده ای رو به رو است. برخی از دامدارها به تنهایی از علوفه یونجه و برخی نیز به تنهایی از علوفه ذرت استفاده می کنند. اما بهترین گزینه در هنگام استفاده از هر دو محصول، استفاده از هر دوی علوفه ها به صورت مکمل است.

از آنجایی که هر دو محصول دارای ارزش غذایی و قیمت مشابهی هستند، بهتر است از هردو در کنار هم استفاده کنید تا بتوانید از ویژگی های هر دومحصول بهره مند شوید. می توانید از هر دو محصول برای دام های پروار و شیرده استفاده کنید.

پیشنهاد: فروش ذرت علوفه ای اصفهان

معایت علوفه ذرت بسته بندی نشده

ذرت علوفه‌ای دارای مزایایی است اما به همان اندازه نیز دارای معایب بی شمار است. ذرت هایی که در سیلو نگهداری می شوند به دلیل احداث سیلو با هزینه بالاتری به فروش می رسند. علاوه بر این، ذرت های بسته بندی نشده ای که در سیلو نگه داری می شوند مشکلات بسیار زیادی دارند.

این نوع علوفه ها از بهداشت کافی بهره مند نیستند. در مراحل مختلف ذخیره سازی علوفه ها مانند بهره برداری و راه اندازی، به هیچ عنوان بهداشت رعایت نمی شود. این نوع محصول برای ابتلا به هر گونه کپک و قارچ مساعد است. در صورت استفاده از محصولات دامی آلوده و کثیف، حیوانات با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم خواهند کرد.

جهت آشنایی بیشتر: قیمت خرید و فروش یونجه دامی

معایت علوفه ذرت بسته بندی نشده

سخن پایانی

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دامداران اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع محصولات ارزش غذایی خوراکی بالایی دارند. علوفه ذرت و علوفه یونجه دارای قیمت خرید و فروش موثری هستند. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از انجایی که این محصول را نمی توان به تنهایی استفاده کرد بهتر است از علوفه ذرت و علوفه یونجه به صورت مکمل استفاده نمود تا از ویژگی ها و خواص هریک از آن ها بهره مند شد و در افزایش کیفیت فراورده های دامی اثر فوق العاده ای به جا گذاشت.

شرکت بازرگانی اریس در خدمت شما دامداران عزیز و سایر مشتریان گرامی میباشد تا خدمات خود را در حوزه خریدو فروش انواع نهاده و خوراک دام،ریز مغذی ها و مکمل ها ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر می تواند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *