بازار خرید یونجه تازه

بازار خرید یونجه تازه

بازار خرید یونجه تازه

بازار خرید یونجه تازه، امروزه بسیار داغ است. در حال حاضر با گسترش پرورش دام در کشور به صورت قابل توجهی یونجه در کشور تولید و به بازار عرضه می شود. یونچه به خاطر داشتن خواص دارویی از جمله بهبود مشکلات دستگاه گوارش، به عنوان منبع غذایی ارزشمند برای دام مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار خرید یونجه تازه

خرید یونجه تازه

یونجه از جمله گیاهی است که سازگاری زیادی با شرایط اقلیمی مناطق مختلف دارد. در حال حاضر 36 میلیون هکتار زمین زیر کشت، گیاه یونجه قرار دارد. در بیشتر مناطق مختلف جهان، این گیاه ارزشمند کشت می شود. چون سازگاری بالایی با هر اب و هوایی و شرایط جغرافیایی دارد. به طوری که ریشه این گیاه به طول 3 متر به عمق خاک فرو می رود. و رطوبت را جذب و رشد می کند.

امریکای شمالی بیشترین تولید کننده یونجه در جهان است این گیاه حاوی مقادیر زیاد ویتامین، کلسیم، پروتئین، فیبر است و برای بیماری های نظیر کم خونی، بیماری های قلبی، دفع سموم بدن، برای انواع سرطان ها، کاهش کلسترول، سنگ کلیه مفید است. این گیاه دارویی علاوه بر خوراک دام برای مصارف انسانی هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید یونجه تازه شما می توانید با مراجعه به مراکز خرید و فروش اینترنتی به صورت انلاین با انالیز کیفیت محصول مورد نظر خود را ثبت و سفارش بدید.

قیمت یونجه تازه

عوامل مختلفی که بر قیمت یونجه تازه تاثیر می گذارد عبارتند از: نوسانات بازار، نوسانات ارز، حجم خرید به طوری که اگر میزان حجم خرید بیشتر باشد قیمت یونجه کم تر می شود. ولی در مقابل هر چقدر تقاضا برای این محصول بالا ولی حجم عرضه پایین باشد در نتیجه قیمت افزایش پیدا می کند. مورد دیگر مربوط می شود به صادرات یونجه، در حال حاضر کشور هایی چون عمان، قطر، کویت و امارات به علت مصرف روزانه بالا و کیفیت یونجه ایرانی، متقاضی این محصول ارزشمند هستند. که علاوه بر ارز اوری برای کشور باعث گردش چرخه اقتصادی مملکت هم می شود.

البته صادرات یونجه مطابق قانون صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است. اگر حجم صادرات زیاد باشد در نتیجه در افزایش قیمت تاثیر خواهد گذاشت. یکی از عوامل مهمی که بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت یونجه گذاشته، تورم است. به دلیل نوسانات بازار امکان استعلام دقیق قیمت ها وجود ندارد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت های خرید و فروش یونجه تازه، به صورت انلاین و به روز از قیمت ها با خبر شوید.

روش های آبیاری گیاه یونجه

میزان مصرف اب مورد نیاز یونجه بستگی به انواع مختلف یونجه دارد. مثلا یونجه همدانی باید بین 7 الی 8 روز ابیاری شود. ولی یونجه بغدادی بین 9 الی 11 روز باید ابیاری شود. بنابراین، میزان نیاز اب یونجه بستگی به مقاومت گیاه به بیماری، افات، سرما و گرما و کیفیت تولید علوفه دارد. روش های آبیاری گیاه یونجه به شکل زیر است:

  • آبیاری غرقابی
  • آبیاری بارانی
  • آبیاری ردیفی یا نشتی
  • آبیاری زیرزمینی

بازار خرید یونجه تازه

 قیمت پودر یونجه

پودر یونجه می تواند جایگزین مناسب برای دانه ها غلات باشد. این محصول دارای ارزش غذایی بالایی است و جهت خوراک انواع دام مناسب است. پس از چیدن گیاه یونجه بلافاصله توسط دستگاه های مدرن یا توسط افتاب یا با انبار کردن در سیلو ان را خشک می کنند. ودر نهایت به صورت پودر در می اورند. و به لحاظ مواد مغذی پودر یونجه همانند گیاه یونجه سرشار از ویتامین های مختلف وکلسیم است. عوامل مختلف بر قیمت پودر یونجه تاثیر می گذارد. از جمله، هزینه تولید، انبار و نگهداری، دستمزد نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل، فروش به صورت بسته بندی شده یا فله ای به طوری که هزینه های مربوط به بسته بندی باعث افزایش قیمت محصول می شود. کیفیت و مرغوبیت کالا، هر چقدر کیفیت بالا باشد قیمت افزایش پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *