ترکیبات کنستانتره دامی چیست؟

ترکیبات کنستانتره دامی چیست؟

ترکیبات کنستانتره دامی چیست؟

ترکیبات کنستانتره دامی چیست؟ در جواب به این سؤال می‌توان گفت این خوراکی تقریباً بیشتر مواد مفید برای پرورش دام را در بر می‌گیرد. تولیدکنندگان این محصول تلاش می کنند تا تمامی مواد مفید و‌ ضروری برای تغذیه دام را در این خوراکی بگنجانند. استفاده از کنستانتره دامی از جنبه‌های مختلفی بسیار به صرفه تر از مصرف انواع مختلف خوراک دام می باشد. آنچه سبب می شود تولید کنندگان این فرآورده از کنجاله سویا در ترکیبات کنستانتره استفاده کنند. به ارزش غذایی آن مربوط می شود. ارزش غذایی کنجاله سویا به دلیل داشتن پروتئین، کلسیم و فسفر می‌باشد. که آن را به یکی از ترکیبات اساسی کنستانتره دامی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: کنستانتره و مزایا و ضرورت استفاده آن برای دام

ترکیبات کنستانتره دامی چیست؟

ارزش انواع کنستانتره‌های دامی

تمامی انواع کنستانتره‌های دامی که در بازار عرضه می‌شوند به یک اندازه دارای ارزش نیستند. بلکه بر اساس میزان ترکیبات مفید طبقه‌بندی می‌شوند. پروتئین موجود در ذرت آن را به یکی از ترکیبات ارزشمند کنستانتره دامی تبدیل کرده است ولی نباید در مصرف آن زیاده روی نمود. اگر مقدار ذرت برای تغذیه دام بیش از اندازه زیاد باشد نتیجه بدی که به دنبال دارد. این است که باعث کاهش کیفیت گوشت می‌شود. جو به عنوان منبع تأمین پروتئین، کلسیم و ویتامین Aبه یکی از ترکیبات اساسی کنستانتره دامی تبدیل شده است. اثرات مفید سولفات روی در پرورش، رشد و تولید مثل حیوانات دامی سبب شده به عنوان یک مکمل مفید در ترکیبات کنستانتره استفاده گردد.

وجود پروبیوتیک در مواد تشکیل دهنده کنستانتره طبق نظر پزشک دام و با تشخیص و تجویز ایشان باعث افزایش میزان شیردهی گاو می‌گردد. مواد معدنی موجود در سولفات منگنز سبب شده از آن به عنوان یک ترکیب مقوی در تولید انواع کنستانتره دامی استفاده شود. هر نوع از ترکیباتی که ما معرفی می کنیم باید طبق دستورالعمل‌های کارشناس دامپزشکی از نظر حجم، مقدار و شیوه مصرف، استفاده شود. ویتامین A، ویتامین Eو همچنین ویتامین D از جمله مکمل‌های ویتامینی موجود در کنستانتره دامی می باشند. کمبود ویتامین Aبا ضعیف کردن لایه های کراتینی، دام را در معرض عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند ذات‌الریه قرار می‌دهد‌.

دیگران خوانده‌اند: قیمت خرید کنسانتره دامی شرکت اریس

ارزش انواع کنستانتره‌های دامی

روش مصرف ترکیبات کنستانتره دامی

خیلی مهم، ضروری و سودمند است که دامپروران با روش درست و اصولی مصرف و استفاده از انواع ترکیبات کنستانتره دامی آشنا شوند. اغلب ترکیباتی که در این خوراکی موجود می باشند به شکل کنجاله، پودر و ذرات خیلی ریزی هستند. که در دستگاه‌های مخصوص درست شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین ترکیبات کنستانتره دامی کنجاله‌ها می‌باشند. که از انواع مختلف میوه، غلات، ذرت، کنجد، کلزا، سویا و غیره به دست می آیند. کنجاله از فشرده‌سازی موادی مانند کنجد، چغندر، میوه و از این قبیل و خارج کردن آب و روغن آن‌ها به دست می‌آید. در ترکیبات کنستانتره جو، سبوس، تفاله چغندر و تخم پنبه را به شکل کنجاله ترکیب نموده و مقداری کربنات کلسیم به آن اضافه می‌کنند.

سبوس برنج در ترکیبات کنستانتره مواد مغذی را بهتر جذب بدن دام می‌کند. و نتیجه‌ای مانند سلامتی دام را به دنبال دارد. افزودن کلیه ترکیبات شیمیایی خوراک دام به کنستانتره مانند سدیم، سولفات و از این قبیل باید حتماً تحت نظر دامپزشک متخصص انجام شود. از افزودن هرگونه ترکیبات شیمیایی و غیرشیمیایی بدون نظر کارشناسان حوزه دامپزشکی اکیداً خودداری نمایید. اگر مایل هستید کنستانتره را به شکل خانگی تهیه کنید بهتر است از مفید و بی ضرر بودن کلیه ترکیبات آن اطمینان حاصل نمایید. هر چه میزان ترکیبات ساختار کنستانتره دامی بیشتر و مفیدتر باشد. هزینه و زمان بیشتری برای تولید آن در کارخانه‌ها صرف می شود.

در مورد میزان مصرف کنستانتره دامی نیز باید از مشورت و راهنمایی پزشکان متخصص دام استفاده نمود. تا نتایج مفید حاصل شود. از هر گونه افراط و تفریط در مصرف برخی مواد شیمیایی مانند نمک، کلزا، چربی و غیره در تغذیه دام جداً خودداری کنید.

جهت مطالعه: بهترین خوراک دام و طیور

روش مصرف ترکیبات کنستانتره دامی

ارزش و فواید ترکیبات کنستانتره دامی

ارزش و فواید ترکیبات کنستانتره دامی به نتایج مطلوبی در پرورش دام می انجامد. که از آن جمله می‌توان موارد فراوانی را نام برد. از جمله فواید استفاده از مرغوب ترین انواع کنستانتره برای تغذیه دام این است. که دام در زمان کوتاهی رشد می کند. استفاده از کنستانتره برای تغذیه دام، زمانی به نتایج موردنظر ما می‌رسد که این خوراکی با ویتامین‌های اساسی غنی شده باشد. تولیدکنندگان این محصول همواره در صدد هستند تا با استفاده از ترکیبات بهتر و مفیدتر کیفیت این فرآورده را افزایش دهند. به میزانی که در تهیه این نوع خوراک دام از مواد اولیه ارزشمندتر و مقوی‌تری استفاده شده باشد. قیمت آن نیز در بازار بیشتر خواهد بود.

صرف اینکه کنستانتره با ترکیبات سودمند تولید شده باشد کفایت نمی کند. بلکه این محصول نباید دارای مواد سمی و مضر باشد. زمانی که کنستانتره دامی فاقد هر گونه مواد مسموم کننده و زیان آور باشد از ارزش واقعی بیشتری برخوردار است. اندازه قطعات کنستانتره های دامی موجود در بازار نیز تا حدودی بر روی ارزش این خوراکی تأثیر گذار است. بهتر است این فرآورده‌های دامی در اندازه‌های نسبتاً کوچکی تولید شوند تا مراحل هضم آن ها نیز آسان تر باشد. ارزش کنستانتره دامی به نتایج آن در افزایش فرآورده‌های دامی مانند: شیر، گوشت و غیره می باشد.

بازرگانی اریس عرضه کننده و تولید کننده انواع خوراکی دام و طیور باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *