گندم خوراک مقوی برای دام

گندم خوراک مقوی برای دام چه مزایایی دارد؟

گندم خوراک مقوی برای دام به چند دسته تقسیم می شود؟

تولید و مصرف گندم در کشور

گندم یکی از محصولات با ارزش در جیره غذایی دام و طیور می باشد. همه ساله زمین های زراعی فراوانی در سراسر دنیا زیر کشت گندم می باشد. کشور ما نیز از تولیدکنندگان بزرگ گندم می باشد. اما به دلیل مصرف فراوان در داخل کشور مقدار تولیدی کفاف مصرف کشور را نداشت. سالانه میزان زیادی گندم از کشورهای دیگر وارد میشد. افزایش تولید گندم موجب شد تا به مرز خودکفایی دست یابیم. گندم در درجه های مختلفی موجود می باشد. نوع درجه یک آن برای تولید آرد و مصارف دیگر انسانی به کار می رود. از نوع درجه دو و درجه سه نیز برای مصارف دامی استفاده می شود. قیمت نوع درجه دوم پایین تر از درجه اول و قیمت درجه سوم نیز پایین تر از درجه دوم می باشد. انواع گندم دامی و شکسته، به عنوان محصولی مطمئن و با قیمت مناسب در جیره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گندم در برخی مناطق به دلیل فراوانی و ارزانی نسبی، می تواند جایگزین بخشی از ذرت در جیره گردد.

انواع گندم به چند دسته تقسیم می شود؟

گندم به رنگ های سفید و قرمز وجود دارد. واریته های گندم بهاره و زمستانه می باشد. گندم به انواع گوناگونی از قبیل نرم، سفت و دورام دسته بندی می شود. ارزش غذایی انواع مختلف گندم متفاوت است. گندم سخت حاوی پروتئین و لیزین بیشتری است زیرا پروتئین در اتصال قوی با نشاسته وجود دارد. گندم نرم برای قنادی، گندم سخت برای پخت نان و گندم دورام برای تهیه ماکارونی به کار می رود.

ارزش غذایی گندم

انرژی قابل متابولیسم نسبتا بالا و پروتئین خام متغیری بین ده تا پانزده درصد دارد. گندم حدود ۵ تا ۸ درصد از انواع مختلف پنتوزان ها می باشد. مواد ذکر شده قادر هستند تا ده برابر وزن خود، آب جذب کنند. جذب آب موجب افزایش گرانروی مواد و کاهش قابلیت هضم و افزایش رطوبت بستر می شوند.

استفاده از گندم در جیره های غذایی

بیوتین گندم در مقایسه با ذرت کمتر می باشد. جیره ای که ۲۵ درصد گندم داشته باشد، به خوبی پلت می شود. از سن دو هفتگی گندم به صورت کامل برای تغذیه جوجه ها استفاده می شود.

خرید گندم به صورت عمده

از مراکزی که می توان محصولات خوراک دامی را به صورت عمده خریداری کرد مجموعه اریس می باشد. این شرکت انواع محصولات خوراک دام و طیور و آبزیان را دارا می باشد. فروش این شرکت به صورت فروش بالای ده تن می باشد. کیفیت بالای محصولات، قیمت های مناسب و تحویل در کمترین زمان ممکن گویای خدمت صادقانه ما به شما می باشد. شما می توانید از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید. محصول مورد نیاز خود را سفارش داده و در شهر مورد نظر خود دریافت نمایید. فروش انواع محصولات خوراک دامی در بازرگانی اریس انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *