انواع سبوس در بازرگانی اریس

انواع سبوس در بازرگانی اریس با چه قیمتی خرید و فروش می شود؟

انواع سبوس در بازرگانی اریس دارای چه کیفیتی می باشد؟

سبوس چیست؟

برخی از محصولات کشاورزی دارای پوسته می باشند. سبوس به پوسته چسبیده به دانه محصولات گفته می شود. این محصولات از جمله گندم، برنج جو و غیره می باشند. سالانه سبوس فراوانی برای مصارف دامی در کشور تولید می شود. یکی از راههای پایین آوردن هزینه جیره دام تهیه محصولات ارزان قیمت می باشد. سبوس یکی از محصولات ارزان اما با ارزش غذایی بالاست. استفاده از انواع سبوس برای گاوداری ها و دامداری ها بسیار مفید می باشد.

سبوس گندم یکی از محصولات پرخاصیت در خوراک دام می باشد. این محصول یکی از فرآورده های گندم می باشد. به دلیل وجود فیبر در این ماده برای تغذیه دام یک ماده بسیار مفید و مناسب می باشد. سبوس گندم می تواند بخشی از نیازهای غذایی دام را برطرف نماید زیرا میزان ارزش پروتئین سبوس گندم بیش از آرد و ذرت است.

مزایای سبوس گندم برای دام

انواع سبوس گندم در بازرگانی اریس دارای مواد مغذی و معدنی بسیاری می باشد. از مهمترین خواص سبوس رفع یبوست و تنظیم سیستم گوارش بدن می باشد. از مزایای سبوس گندم برای دام می توان به فسفر, روی, کلسیم, آهن, منیزیم, ویتامین B, E, فیبر, گلوتن, فلوئور, سیلیس اشاره کرد.

مقایسه سبوس برنج با سبوس گندم

هر نوع از انواع سبوس خواص و مزایای خاص خود را دارد. بنابراین نمی توان به صورت قطعی نوعی را بر نوع دیگر برتری داد. به طور مثال فیبر و چربی سبوس برنج بیشتر از سبوس گندم می باشد. اما پروتئین سبوس گندم نیز بیشتر از سبوس برنج می باشد.

سبوس جو

سبوس جو به عنوان نوع دیگری از سبوس در کنار سبوس گندم و برنج بسیار پر خاصیت است. این محصول می تواند منبعی جهت تامین بخشی از نیاز های غذایی دام مورد استفاده قرار گیرد. سبوس جو نسبت به سبوس گندم قیمت کمتری دارد. استفاده از آن علاوه بر صرفه اقتصادی موجب تنوع در جیره خوراکی نیز می شود.

ویژگی های انواع سبوس جو

  1. قیمت ارزان و پایین آوردن هزینه نهایی جیره دام
  2. ساختاری مشابه سبوس گندم و تاثیر گذار در سلامت دام
  3. برطرف کردن نیاز دام به ویتامین های گروهB

مزایای سبوس جو در خوراک دام ؟

۱_ قیمت آن نسبت به قیمت سبوس گندم ارزانتر می باشد.

۲_ در پیشگیری از دیابت بسیار موثر می باشد..

۳_  حاوی مقادیر زیادی از سلنیوم ،پروتئین و فیبر خوراکی  می باشد.

۴_ میزان کلسترول خون را بسیار پایین می آورد.

۵_ تامین کننده ویتامین های گروه B

۶_ ساختار آن شبیه به گندم است ودر سلامت دام تاثیرگذار می باشد.

سبوس به چه میزان در جیره مورد استفاده قرار می گیرد؟

سبوس بسیار پرخاصیت می باشد. اما این محصول نیز همه مواد مورد نیاز بدن دام را دارا نمی باشد. بنابراین بهتر است این ماده در کنار سایر محصولات به میزان 20 الی 25 درصد در خوراک دام ترکیب کنید. ترکیب سبوس با دیگر علوفه ها نیازهای غذایی دام را تکمیل می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *