ذرت علوفه ای خوراک مقوی

ذرت علوفه ای خوراک مقوی برای دام با چه قیمتی خرید و فروش می شود؟

ذرت علوفه ای خوراک مقوی برای دام چه خواصی دارد؟

ذرت یکی از محصولات دارای ارزش غذایی فراوان می باشد. کاشت این محصول در مناطق گرم و معتدل انجام می شود. انواع ذرت در سراسر دنیا تولید می شود. برخی از آنها برای انسان و برخی برای خوراک دام و طیور استفاده می شوند. علاوه بر این ذرت در مصارف صنعتی و دارویی نیز کاربردهای زیادی دارد. اهمیت ذرت بسیار زیاد است. بقدری که بعد از گندم دومین محصول با تولید بالا در سراسر جهان می باشد. سالانه مقدار زیادی ذرت دامی در زمینهای زراعی کشت و برداشت می شود. ذرت دامی به دو صورت ذرت علوفه ای و ذرت دانه ای وجود دارد. ذرت دانه ای برای خوراک دام و طیور استفاده می شود. ذرت علوفه ای نیز جهت مصرف دام استفاده می شود.

امروزه استفاده خوراک دام بسیار افزایش یافته است. این محصول یک منبع غذایی کامل برای خوراک دام و طیور محسوب می شود. با توجه به کیفیت خوب محصول، قیمت ذرت علوفه ای نسبت به دیگر انواع علوفه بسیار مناسب می باشد. این محصول برای دام خوش خوراک است. هضم این ماده خوراکی دامی به آسانی انجام می گیرد. انرژی ذرت علوفه ای نزدیک به انرژی یونجه می باشد. ذرت علوفه ای برای خوراک گاو شیرده یا گوشتی و پرواربندی گوسفندان بسیار مناسب می باشد. افزایش قیمت محصولات دامی موجب گردیده دامداران به دنبال خوراکهای مقوی با قیمت پایین تر هستند. در فصول سرد ذرت علوفه ای به صورت سیلو شده یافت می شود. کمبود مواد معدنی و مقوی در بدن دام سبب ایجاد بیماری های مختلف در آنها می شود. استفاده از ذرت علوفه ای می تواند مانع بروز چنین مواردی باشد.

قیمت ذرت علوفه ای

قیمت ذرت علوفه ای مانند محصولات دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد. منطقه ای محصول در آن کشت شده نیز بر قیمت آن موثر است. کیفیت محصول یکی از موارد مهم در تعیین قیمت آن است. فروش ذرت علوفه ای در وزن های مختلف برای فروش آماده می شود. وزن محصول نیز در قیمت گذاری آن موثر است. خرید با تناژ بالا می تواند قیمت به صرفه تری برای خریدار داشته باشد. میزان تولید سالانه ذرت علوفه ای نیز بر قیمت آن تاثیر دارد.

نرخ ارز و نوسانات نیز بر قیمت تمام محصولات تاثیر مستقیم می گذارد. چرا که در سال های گذشته ایران با کمبود نهاده های دامی مواجه شده است. واردات خوراک دام در ایران افزایش یافته است. از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت هر کیلو ذرت علوفه ای می توان به شیوه کاشت محصول اشاره کرد. ذرت علوفه ای به صورت بسته بندی و فله تهیه می شود. این موارد نیز می تواند بر قیمت فروش محصول موثر باشد.

یکی از مراکز فروش انواع محصولات خوراک دامی شرکت اریس می باشد. این شرکت بهترین خوراک دامی را در انواع مختلف در اختیار مشتریان قرار می دهد. فروش عمده بصورت اینترنتی کار شما مشتریان عزیز را در امر خرید آسان نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *