جوش شیرین بر خوراک دام و طیور

جوش شیرین بر خوراک دام و طیور بر چه صورتی می باشد؟ مصرف جوش شیرین در خوراک دام و طیور چگونه خواهد بود؟

مصرف جوش شیرین بر خوراک دامی

جوش شیرین در تغذیه دام از ترکیب هایی است. در مقادیر بالای کنسانتره مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام استفاده از میزان بالای کنسانتره در دام های شیری و هم در دام های گوشتی به دلیل داشتن اسید های فرار و تجمع آنها ممکن است به بافت شکمبه آسیب وارد کند. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می گردد. از ترکیبات بافری مانند جوش شیرین در تغذیه دام ها استفاده شود.

نکات مهم در انتخاب یک ترکیب بافری مناسب

یک ترکیب بافری باید غلظت هایی در برابر هر دو جز داشته باشند. یکی از دلایل پر کار بودن جوش شیرین در تغذیه دام نیز همین مورد می باشد. در یک ترکیب مقدار یکی از اجزا از 10 درصد کمتر باشدآن محلول کارایی نخواهد داشت.

مصرف جوش شیرین بر خوراک دامی

پیشگیری از بیماری آسیتدر طیور.

کاهش تأثیر منفی استرس گرمایی

بهبود رشد و افزایش ضریب تبدیل بهبود کیفیت بستر

بهبود اثر بعضی از داروهای ضد کوکسیدیوزی

کاربرد جوش شیرین برای طیور تخم گذار:

کاهش اثرات منفی استرس گرمایی

بهبود کیفیت و تولید و افزایش ضخامت پوسته تخم مرغ

استفاده از جوش شیرین برای گاوهای شیری و پرورایی:

بهبود مصرف غذا در دوره پس از زاییدن

کمک به مشکلات ناشی از تغییرات جیره غذایی

کمک برای درمان نفخ در دام

کمک به هضم غذا

بهبود کیفی و کمی شیر تولیدی

استفاده از جوش شیرین در جیره دام های نشخوار کننده

در گاو های شیرده که تولید بالایی دارند. به ازای هر راس دام 200 الی 250 گرم در روز جوش شیرین مصرف می کنند. اثراتی که اسیدوز بر روی دام می گذارد پیشگیری شود.

مصرف جوش شیرین در گاوداری های صنعتی

گاوداري های صنعتی به دلیل اهمیت جیره بندی در بخش تولید خوراک مزرعه این ترکیب در دامداری خریداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دامداری های نیمه صنعتی نیز به دلیل کمبود فضای انبار داری و مقرون به صرفه بودن توصیه می گردد. از پیش مخلوط هایی که حاوی ترکیبات بافری هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

محصولات اریس ترکیباتی هستند جهت پیشگیری از اسیدوز در دامداری های مصرف کننده بهره گرفته شده است. با توجه به مقدار مصرف 5٪ یا 50 کیلوگرم در تن کنسانتره انواع دام نشخوار کننده می تواند به آسانی در بخش تولید خوراک مزرعه استفاده می شود.

اسیدوز گوسفند

استفاده از جوش شیرین در جیره دام های نشخوار کننده یک بیماری حاد سوخت و سازی است. مرگ ناگهانی و بی اشتهایی، افسردگی ، ضعف با افزایش ضربان قلب، داشتن درد در ناحیه شکمی، اسهال سبب ایجاد زمین‌گیر شدن دام می گردد.

دلیل این حوادث تغییر ناگهانی جیره به مواد دانه ای یا زیاده روی در مصرف جو می باشد. برای درمان این گونه بیماری ها داخل سیاهرگ دام ویتامین ب غلیظ تزریق می کنند. همراه تزریق به دام محلول جوش شیرین در آب سرد نیز خورانده می شود.

مقدار مصرف جوش شیرین برای دام و طیور

گاو شیری:

تغذیه 50 گرم جوش شیرین به ازای هر 10 لیتر شیر، تغذیه 200 گرم جوش شیرین به ازای هر راس دام با میانگین تولیدی 40 لیتر

گاو گوشتی:

مصرف بالا در تغذیه گاو گوشتی به میزان 1 تا 5/1 درصد ماده خشک مصرفی در 30 روز اول توصیه می گردد. بعد از عادت پذیری جیره مقدار مصرف به 75/0 و 5/0 درصد توصیه می گردد.

بازرگانی اریس تمامی غلات ها و نهادهای مربوط به دام و طیور را عرضه می کند. جوش شیرین یکی از محصولات پر کاربرد برای خوراک دام و طیور می باشد.

برای تهیه این محصول می توانید با کارشناسان قسمت فروش شرکت در ارتباط باشید. از طریق راه های ارتباطی شرکت می توانید آنالیز و قیمت محصولات را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *