خواص جو خیس شده برای دام

خواص جو خیس شده برای دام

خواص جو خیس شده برای دام

خواص جو خیس شده برای دام سبب شده‌که دامپروران از این محصول پر فایده، به‌روش‌های مختلفی بهره‌برداری نمایند. یکی از ویتامین‌های موجود در این ماده ارزشمند جهت تغذیه دام، پروتئین می‌باشد که کاربرد آن را افزایش داده‌است. در جو خیس شده خواص و فواید زیادی نهفته‌است که سبب ارزشمندی آن در بازار انواع خوراک دام گردیده‌است. بهتر است جو را به شکل خیس شده برای تغذیه دام مورد استفاده قرار دهید. تا از فایده‌ای که در این روش وجود دارد بهره‌مند شوید. از جمله مزیت مصرف جو خیس شده نسبت به جو خشک در پرورش دام این است. که قابلیت هضم آن راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش جو برای دام

مصرف جو خیس شده برای دام

خواص جو

خواص موجود در جو نباید سبب شود که در مصرف آن هنگام تغذیه دام زیاده روی نمایید. اگر خوراک جو گاو و گوسفندان بیش از اندازه زیاد باشد این موضوع حتی می تواند به مرگ دام منتهی شود. بنابراین باید با روش بهینه استفاده از این محصول آشنا شوید تا بهتر بتوانید از فواید و خواص موجود در این خوراک دام بهره ببرید. جو برای تغذیه و پرورش حیوانات دامی مانند گاو، گوساله و گوسفند موارد استفاده سودمندی دارد و نتایج مفیدی نیز به همراه خواهد داشت. آنچه سبب شده خوراک جو ارزشمند شناخته شود بیشتر به دلیل مزایای سودمند آن در پرورش دام است. خوشبختانه این محصول دارای قیمت ارزان و به صرفه‌ای نیز می باشد.

از دیگر عواملی که سبب افزایش ارزش جو خیس در پرورش دام می‌گردد این است که دامپروران باید روش استفاده از آن را بدانند. یکی از شیوه‌های مفید تغذیه دام با جو خیس شده، دریافت راهنمایی دامپزشک درمورد میزان مصرف روزانه آن است. متخصصان علوم دامپزشکی باید درمورد میزان استفاده روزانه از جو خیس شده اطلاعات مفید را در اختیار دامپروران قرار دهند. کارشناسان این حوزه‌تعیین می‌کنند که در طول روز برای چه‌تعداد حیوان گاو یا گوسفند چند کیلو جو خیس خورده‌لازم است. با راهنمایی این افراد آموزش دیده و باتجربه قادر خواهید شد از هرگونه افراط و تفریط در تغذیه دام با این خوراک جلوگیری کنید.

جهت مطالعه: خرید و فروش جو تازه

خواص جو

ارزش جو خیس شده برای دام

ارزش جو خیس شده‌برای دام تا زمانی که‌با اصول مهم درمورد نحوه‌مصرف و نگهداری از این محصول آشنا نشوید پوشیده‌است. موفق‌ترین افراد برای بهره بردن از فواید جو خیس کسانی هستند که همواره در مصرف این محصول از راهنمایی مشاوران متخصص استفاده می‌کنند. از تغذیه دام با جو خیس زمانی که حیوان نیاز به غذا ندارد یا سیر شده است خودداری کنید. فقط زمانی که دام نیاز به غذا دارد با مقدار معینی جو خیس شده حیوان را تغذیه کنید. ارزش جو برای تأمین نیاز غذایی حیواناتی مانند گاو، گوسفند، گوساله و شتر در عرصه دامپروری زیاد است. جو باید تازه، خیس، باکیفیت، درجه یک و مرغوب باشد تا در تغذیه دام مؤثر و سودمند واقع گردد.

ویژگی‌های جو خیس تا حدود زیادی بر میزان ارزش آن برای مصرف کنندگان این محصول تأثیر گذار است. که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. یکی از خصوصیات مهمی که این خوراک باید دارا باشد تا سودمند شناخته شود. این است که دانه‌های آن نباید خالی و یا پوک باشند. دلیل اینکه می‌گوییم جو خیس نباید پوک باشد این است. که مقادیر زیادی از ویتامین‌های این خوراک در دانه‌آن نهفته‌است. بنابراین تولیدکنندگان باید تلاش کنند در تمامی مراحل تولید و فرآوری این محصول از خالی شدن دانه ها جلوگیری کنند. مشتریان این محصول نیز باید هنگام خرید آن دقت کنند تا مبادا خوراک جو، دارای دانه‌های بدون هسته باشد.
رعایت این نکات سبب می‌گردند فروشنده و خریدار جو خیس هر دو از معامله این محصول سود واقعی را ببرند و محتمل ضرر نشوند.

دیگران خوانده‌اند: قیمت خرید و فروش جو تازه

ارزش جو خیس شده‌برای دام

مصرف جو خیس شده برای دام

مصرف جو خیس شده برای دام افراد زیادی را به نتایج مفیدی رسانده است. که به کسب و کار و‌ زندگی آن‌ها رونق بخشیده است. تولیدکنندگان این محصول به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت اجازه‌می‌دهند تا جو آب بخورد تا به‌شکل خیس تبدیل شود. به میزانی که جو کامل تر خیس شده‌و با آب، مرطوب تر شده باشد فایده آن برای دام نیز بیشتر خواهد بود. در مورد اینکه چه مقدار جو را با چه مقدار آب مخلوط کنید بهتر است با متخصصان علوم دامپزشکی مشورت کنید. درباره محل نگهداری جو، زمانی که در حال گرفتن رطوبت می باشد. نیز بهره بردن از راهنمایی کارشناسان این حوزه مفید است.

تخمیر شدن آسان جو خیس در دستگاه گوارش دام نیز از جمله علت‌های مرغوب شناخته شدن این محصول است. وقتی جو سریع تر و راحت تر تخمیر شود مواد مغذی و‌ ویتامین‌های ارزشمند موجود در آن نیز بهتر جذب بدن دام می شوند. کیفیت کاشت و پرورش جو توسط کشاورزان این محصول نیز به میزان زیادی بر ارزش و خواص این خوراک دام تأثیر گذار است. کشاورزان نباید طی مراحل تولید و پرورش این فرآورده از آفت کش های قوی و زیان بار برای رشد بذرها استفاده کنند. ویتامین A‌ و کلسیم موجود در جو، زمانی بهتر به دام فایده می‌رسانند. که دامپروران روش درست مصرف این خوراکی را فراموش نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *