بازار خرید ذرت علوفه ای

بازار خرید ذرت علوفه ای

بازار خرید ذرت علوفه ای

بازار خرید ذرت علوفه ای در میان انواع محصولات دامی مختلف، پررونق است. ذرت علوفه ای از بهترین محصولاتی است که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول قیمت فروش مناسبی دارد و تمامی دامداران و دامپروران می توانند با قیمت مناسب از آن خریداری کنند.

برای مطالعه بیشتر: خرید ذرت علوفه ای

بازار ذرت علوفه ای

میزان فروش ذرت علوفه ای

میزان فروش ذرت علوفه ای بسیار وسیع است. انتخاب بهترین و باکیفیت ترین خوراکی دام یکی از مهم ترین دغدغه های دامپروران است. یکی از بهترین انتخاب ها، خرید ذرت علوفه ای است. این محصول یک منبع انرژی است که معمولا به عنوان خوراک گاوهای شیری مورد استفاده قرار می گیرد. ذرت علوفه ای برای دام هایی مورداستفاده قرار می گیرد که نیاز به انرژی زیادی دارند. این محصول در مواقعی که امکان استفاده از علوفه خشک وجود ندارد، اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از این محصول برای گاوهای چاق بسیار موثر است چرا که انرژی لازم برای این نوع دام را فراهم می کند. از سوی دیگر، برای تولید این محصول نیاز به زحمت کمتری است. این محصول دارای مقادیر زیادی از ویتامین های مختلف است که می توانند مواد مغذی مورد نیاز دام را فراهم سازند.

آشنایی با مشخصات ذرت علوفه ای

آشنایی با مشخصات ذرت علوفه ای در انتخاب و خرید این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. ذرت علوفه ای باکیفیت باید دارای عطر بسیار کمی مشابه سرکه باشد. بوی زننده این محصول نشان از کیفیت پایین این محصول دارد. ذرت علوفه ای باکیفیت دارای قهوه ای کمرنگ است یا به رنگ سبز تیره می باشد. دقت کنید اگر ذرت علوفه ای به رنگ قهوه ای باشد یا بویی شبیه به بوی خمیر ترش داشته باشد، به این معنی است که به درستی تخمیر نشده و یا بیش از اندازه گرما دیده است.

پیشنهاد می شود: خرید ذرت علوفه ای اصفهان

آشنایی با مشخصات ذرت علوفه ای

مزایای استفاده از ذرت علوفه ای

مزایای استفاده از ذرت علوفه ای بسیار زیاد هستند به گونه ای که آن را به یکی از بهترین و مقوی ترین خوراک دام تبدیل ساخته اند. این محصول بهترین خوراک برای دام در فصول خشک است. دام با مصرف ذرت علوفه ای باکیفیت دارای وضعیت جسمانی فوق العاده ای خواهد بود. علاوه بر این، مصرف این محصول باعث افزایش شیر دام می شود. در حالت کلی می توان گفت در فصول خشک سال، با مصرف ذرت علوفه ای می توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

معایب استفاده از این محصول

معایب استفاده از ذرت علوفه ای نسبت به مزایای آن بسیار کم است. از معایب این محصول می توان به این مورد اشاره کرد که نمی توان آن را به آسانی به مکان های دور منتقل کرد. علاوه بر این، کشت ذرت علوفه ای باعث فرسایش خاک و جلوگیری از بهره وری عالی آن می شود.

نحوه انبارکردن این محصول

نحوه انبارکردن ذرت علوفه ای بسیار حائز اهمیت است. ذرت علوفه ای باید به خوبی بسته بندی شود تا اکسیژن با آن برخورد زیادی نداشته باشد. چرا که در این صورت خراب خواهد شد. ذرت علوفه ای قبل از اینکه در انبار ذخیره شود از چهار مرحله عبور می کند. این مراحل عبارتند از پیش بسته بندی، تخمیر، نفوذ و در نهایت انبار کردن محصول.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید ذرت دامی

نحوه انبارکردن این محصول

آشنایی با نکات مهم در زمان کشت ذرت علوفه ای

آشنایی با نکات مهم در زمان کشت ذرت علوفه ای به شما در دستیابی به بهترین ذرت علوفه ای کمک می کند. این محصول از دسته گندمیان است. معمولا در نواحی با آب و هوای گرم و معتدل کشت می شود. این محصول نسبت به سرما حساسیت بسیار زیادی دارد. اما امروزه با پیشرفت علم، این محصول را می توان در نواحی سرد نیز کاشت. این محصول پس از برنج و گندم، بالاترین میزان تولید را دارد. این محصول سرشار از مواد نشاسته ای و قندی بسیار بالایی است. میزان تولید ذرت علوفه ای به منطقه آب و هوایی و مدیریت آن بستگی دارد. در هنگام کشت این محصول باید توجه کنید که ابتدا انتخاب بهترین نوع بذر اهمیت بسیار زیادی دارد.

بذر انتخاب شده ذرت علوفه ای باید عاری از هرگونه آفت و بیماری باشد. این محصول باید دارای کیفیت قابل قبولی باشد تا بتواند محصول فوق العاده ای تولید کند. ذرت علوفه ای در برابر هرگونه تنش، مقاومت بسیار بالایی دارد. ذرت علوفه ای دارای بذرهای مختلف است که هرکدام دارای دوره های رشد مختلف و زمان رسیدن متفاوت هستند. توجه کنید که پس از انتخاب بذر مناسب برای تولید ذرت علوفه ای، بذر را با استفاده از قارچکش ضد عفونی کنید تا تمامی آلودگی های آن از بین بروند.  فاصله بذر ها از یکدیگر در فصل بهار و پاییز با یکدیگر متفاوت است. در فصل بهار، بذرها تراکم بالایی دارند. اما در فصل پاییز برای دست یابی به نور کافی، تراکم کمتری خواهند داشت.

شرکت بازرگانی اریس در خدمت شما دامداران عزیز و سایر مشتریان گرامی میباشد تا خدمات خود را در حوزه خریدو فروش انواع نهاده و خوراک دام،ریز مغذی ها و مکمل ها ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر می تواند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09932937847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *