یونجه عامل ایجاد انرژی در دام ها

یونجه عامل ایجاد انرژی در دام ها

یونجه عامل ایجاد انرژی در دام ها

یونجه چیست؟

يونجه يکي از علوفه های بسيار مهم در تغذیه دام  بشمار مي رود. این علوفه بیشترين ارزش غذايي را دارا می باشد. می تواند برای خوراک دام و طیور بهترین گزینه باشد و نیازهای تغذیه ی دام را برآورده کند. یو نجه با کیفیت در جیره ی غذایی دام ها می تواند بسیار در سلامت آنها موثر باشد. این گیاه حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است که برای رشد و سلامت دام بسیار مهم هستند. وجود میزان کافی از مواد معدنی در تغذیه دام بسیار مهم است. مواد معدنی مهم موجود در یونجه عبارت اند از :کلسیم، فسفر، منگنز.کلسیم در تشکیل استخوان بسیار مهم است. زیرا ماده اصلی تشکیل دهنده استخوان کلسیم است. در صورت عدم وجود این ماده مهم معدنی در جیره و در جیره روزانه دام های شیرده،  استخوان های آن ها به مرور زمان پوک و شکننده می شوند. یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند این علوفه انرژی می باشد.

یونجه عامل ایجاد انرژی در دام ها

انرژی عامل مهمی در تغذیه دام است.دام برای انجام دادن هر فعالیتی به انرژی نیاز دارد. کمبود انرژی در دام ها باعث لاغری شدید، سستی، بی حالی کاهش شدید تولیدات (شیر، گوشت، پشم) کاهش بارداری، تولد نوزادان با وزن کم و بیماری می شود.انرژی موجود دراین محصول به راحتی جذب بدن دام می شود و می تواند بیشترین انرژی موجود مورد نیاز دارد تغذیه دام ها از یونجه تامین شود.

خواص استفاده از یونجه برای گوسفندان

خواص استفاده از یونجه برای گوسفندان یکی دیگر از مقالات و موضوعاتی مرتبط با چگونگی نگهداری و مراقبت از گوسفند زنده می‌باشد. دادن جیره غذایی و خوراک با کیفیت و قوی به انواع دام باعث می‌شود تا آنان بتوانند به رشد بسیار خوب و قابل توجهی دست پیدا کنند. البته در این بین مواد غذایی مختلفی نیز وجود دارند که هرکدام از آنها دارای ارزش غذایی بسیار متفاوتی هستند.

انواع یونجه ایرانی

1-یونجه بغدادی

2- یونجه همدانی

3- یونجه یزدی

ملاک های تشخیص یونجه مرغوب


علاوه بر نوع یونجه و زمان برداشت یونجه که بر کیفیت و ارزش غذایی یونجه تاثیر گذار هستند، به طور کلی موارد زیر در تشخیص یونجه های باکیفیت حائز اهمیت هستند:

1- یونجه کاملا خشک باشد.2- یونجه خالص و 3-عاری از هرگونه علف هرز باشد.

خرید یونجه

شرکت بازرگانی اریس از جمله شرکت هاییست که در حوزه فروش محصولات دامی فعالیت دارد.و از مزایای خرید از شرکت اریس می توان به با کیفیت بودن محصولات و بارگیری فوری و ارسال به تما نقاط ایران اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *