اهمیت یونجه در واردات و صادرات

اهمیت یونجه در واردات و صادرات

اهمیت یونجه در واردات و صادرات

یونجه چیست ؟

یونجه (به ترکی: یونجا)، (به کابلی: رشقه، به هراتی:سبست) ونام علمی: (Medicago sativa) گیاهی پایا از خانوادهٔ باقلایان است. این گیاه، در بسیاری از

کشورهای جهان، به‌عنوان یک محصول علوفه ای   مهم،کشت شده و برای چرا و به‌صورت یونجه خشک، سیلاژو همچنین در تولید کود سبز، مورد استفاده است.

یونجه، بومی مناطق معتدل است و دست‌کم از دورهٔ یونان و روم باستان برای تغذیهٔ دام ها ، کِشت می‌ شده‌ است.

از خاصیت های گیاهی این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خطر سرطان

جوانه یونجه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌ کند .و خطر ابتلا به انواع سرطان را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که ایزوفلاون‌ها و فیتواستروژن‌های موجود در این گیاه همانند استروژن انسانی عمل کرده و در درمان سرطان سینه کمک می‌کند. و مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

بهبود عملکرد قلب

یکی از اصلی‌ترین علت‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی، صلب شرایان است. یونجه یکی از مفیدترین گیاهانی است که به برطرف کردن تصلب شرایین کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جوانه یونجه دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین مصرف آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. فشار خون بالا نیز یکی از علل بروز سکته قلبی و مغزی محسوب می‌شود. یونجه یکی از گیاهان دارویی است که برای پایین آوردن فشار خون بالا بسیار سودمند است و یک رقیق کننده طبیعی خون به شمار می‌رود.

تقویت سیستم گوارشی

فیبر و آنزیم‌های موجود در جوانه یونجه به بهبود هضم غذا کمک کرده و مشکلات مربوط به معده را درمان می‌کند. با مصرف یونجه می‌توان از زخم معده، ورم معده، نفخ، سوءهاضمه و حلالت تهوع پیشگیری کرد علاوه بر این فیبر موجود در این گیاه برای درمان یبوست مزمن بسیار مفید است. جوانه یونجه یک دیورتیک طبیعی به شمار می‌رود که با افزایش ادرار و دفع سموم بدن، در درمان عفونت‌های ادراری و مثانه کمک می‌کند.

کنترل قند خون

از آنجایی که یونجه دارای خاصیت ادرارآور است، به کنترل قند بدن کمک می‌کند و مانع افزایش آن می‌شود. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند یونجه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند؛ البته بهتر است آنها قبل از این کار با پزشک خود مشورت کنند همچنین مصرف یونجه می‌تواند از بروز دیابت نوع دوم پیشگیری کند.

از آنجایی که یونجه دارای خاصیت ادرارآور است، به کنترل قند بدن کمک می‌کند و مانع افزایش آن می‌شود. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند یونجه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند؛ البته بهتر است آن ها قبل از این کار با پزشک خود مشورت کنند همچنین مصرف یونجه می‌تواند از بروز دیابت نوع دوم پیشگیری کند.

اهمیت یونجه در واردات و صادرات

صادرات و واردات یونجه

از آنجایی که یونجه از زمان های دور از جمله محصولات پرطرفدار در میان دامداران بوده و هست .برای همین زمین های کشت یونجه ،به فراوانی در ایران یافت می شود . و صادرات یونجه نیز سالهاست در کشور ایران رواج دارد. و شرکت های بسیاری در سطح ایران در حال خرید و فروش یونجه می باشند.

شرکت بازرگانی اریس از جمله شرکت هایی می باشد. که در زمینه فروش عمده محصولات دامی تخصص دارد .برای خرید امن و مطمئن این محصول می توانید از شرکت اریس که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد .خریداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *