قیمت خرید خوراک دام

قیمت خرید خوراک دام

قیمت خرید خوراک دام

قیمت خرید خوراک دام، به عوامل مختلفی چون کیفیت و مرغوبیت بستگی دارد. کیفیت بالای خوراک دام، باعث افزایش قدرت شیردهی و فرآوری گوشتی حیوانات می‌شود.

امروزه دامپروری در کشور ایران در حال افزایش است و خرید خوراک دام به یک دغدغه برای پرورش دهندگان تبدیل شده است. خوراک دامی که هم سلامت دام ها را تضمین کند و هم صرفه اقتصادی برای آن ها داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با خوراک دام مقاله“خرید و فروش خوراک دام” را مطالعه کنید.

قیمت خرید خوراک دام

خرید خوراک دام

خوراک دام مهمترین موضوعی است که پرورش دهندگان دام باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. اگر چه دامداری می تواند یک کسب و کار پر درآمد باشد ولی در عین حال می تواند امنیت اقتصادی شما را به خطر بیاندازد. بنابراین مهمترین مسئله برای دامداران جهت افزایش بهره‌وری و رسیدن به حداکثر وزن گیری در دام ها خرید خوراک آن ها است.

دام ها یا همان حیوانات اهلی اگر به خوبی به آن ها رسیدگی شود منجربه سلامتی و شادابی دام ها اعم از گاو ها و گوسفند ها می شود. برای خرید خوراک دام شما می توانید با مراجعه به وب سایت های خرید و فروش اینترنتی به صورت آنلاین با عرضه کنندگان آن به صورت مستقیم و بی واسطه ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نظر خود را ثبت و سفارش بدهید.

قیمت خرید خوراک دام

قیمت خوراک دام به مواد تشکیل دهنده‌ی آن بستگی دارد. این مواد تشکیل دهنده کیفیت و مرغوبیت آن را تضمین می کند. استفاده از ترکیبات مختلف در خوراک دام، به تولیدکننده‌ی آن بستگی دارد. برخی از این ترکیبات عبارتند از؛ آنزیم‌ها، پروبیوتیک ها، سیمبیوتیک‌ها، اسیدی فایرها، فیتوبیوتیک ها و طعم دهنده ها، ضدعفونی کننده‌ها، توکسین بایندرها، ویتامین ها، آنتی اکسیدها، مواد معدنی، رنگدانه‌ها تمامی این ترکیبات را نمی توان در یک خوراک دامی پیدا کرد.

اما اکثر آن ها برای افزایش کیفیت، به خوراک دام افزوده می شود. این ترکیبات تاثیر مستقیمی بر روی قیمت خرید آن می گذارد. علاوه بر این ها عوامل دیگری چون؛ میزان عرضه و تقاضا، نوسانات ارز، نوسانات بازار، هزینه حمل و نقل، خرید مستقیم و بی واسطه بر روی قیمت تاثیر می گذارد.

انواع خوراک دام

انواع خوراک دام را می توان به 2 دسته غلات و علوفه تقسیم کرد. در رژیم غذایی مناسب برای انواع دام ها استفاده از علوفه باکیفیت، حرف اول را می زند. یونجه، باکیفیت ترین علوفه است که برای گاو داری و پرورش گوسفند توصیه می شود. از آنجایی که سیستم دستگاه گوارشی دام پیچیده است یونجه به علت داشتن فیبر زیاد باعث هضم بهتر و بهبود سیستم گوارشی می شود.

یونجه ارزش غذایی بالای دارد. در واقع، انواع دام ها با خوردن آن منابع لازم از جمله؛ انرژی و پروتئین را دریافت می کنند. انواع غلات از جمله؛ جو، گندم و ذرت و کنجاله ها مثل؛ کنجاله سویا، تخم پنبه و آفتابگردان و انواع تفاله ها مانند؛ چغندر و نیشکر با ارزش ترین اقلام خوراکی مورد استفاده جهت رشد شناخته می شوند.

قیمت خرید خوراک دام

ویژگی های خوراک دام

دامپروری یک منبع درامد عالی برای سرمایه گذارن حوزه دام محسوب می شود. به همین دلیل توجه به خوراک این دام ها اهمیت دارد. خوراک دام در بازار به شکل های مختلف عرضه می شود. اما کیفیت آن ها و دارا بودن برخی از ویژگی ها بسیار مهم است. از جمله:

  • خوراک دام باید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
  • خوراک مورد نظر باید توانایی بالایی در برآورده کردن احتیاجات دام داشته باشد.
  • خوراک دام باید در دسترس باشد. به این شکل که گاهی از یک خوراک کمیاب استفاده می کنیم که بعدا نمی توانیم مجددا آن را تهیه کنیم.
  • خوش خوراک بودن ویژگی مهم دیگری است. که خوراک دام باید آن را داشته باشد. و بتواند باعث افزایش وزن دام شود.
  • بهره‌وری دام ها برای اینکه افزایش پیدا کند باید به بیماری های گوارشی مبتلا نشوند. در واقع خوراک دام باید به گونه‌ای عمل کند که سیستم دستگاه گوارش دام‌ها را بهبود ببخشد.

بازرگانی اریس عرضه کننده انواع مختلف خوراکی های دام ارگانیک به بازارهای داخلی و خارجی می باشد. جهت خریداری این محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *