قیمت خرید جو دامی

قیمت خرید جو دامی

قیمت خرید جو دامی

قیمت خرید جو دامی، به عوامل مختلفی بستگی دارد این محصول ارزشمند در کشور ایران مصرف روزانه زیادی دارد مخصوصا دامپروران استقبال زیادی از جو برای پرورش دام می کنند. بنابراین دولت باید به خاطر مصرف بالای ان، کنترل بازار را به دست بگیرد و از افزایش بی رویه قیمت این محصول جلوگیری کند.

برای آشنایی بیشتر با این محصول مقاله ای باعنوان” فروش جو دامی” نوشته شده است. جهت مطالعه کلیک کنید.

قیمت خرید جو دامی

خرید جو دامی

جو در دسته بندی غلات مهم مانند؛ گندم، برنج و ذرت قرار می گیرد. این محصول در انواع و در اقصی نقاط مختلف کشور تولید می شود اکثرا خرید جو برای مصارف دامی است. جو به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد در بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله؛ فشار خون، کاهش چربی و مشکلات قلب و عروقی مفید است. محتوای فیبر نامحلول و محلول موجود در جو، هضم را بهبود می بخشند از سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. افزایش و کاهش قیمت جو، ارتباط مستقیمی با کاهش و افزایش قیمت مرغ و تخم و مرغ دارد. برای خرید جو دامی شما می توانید با مراجعه به مراکز خرید و فروش این محصول به صورت انلاین، با انالیز کیفیت و قیمت ها کالای مورد نظر خود را ثبت و سفارش بدید.

فروش جو دامی

جو یکی از پر مصرف ترین غلات در رژیم غذایی کشور ایران است و سرشار از مواد مغذی است بیشتر مشتریان این محصول مربوط می شود به دامپروران و تولید کنندگان محصولات مانند؛ شیر، گوشت و مرغ و تخم مرغ، به طوری که از 100 درصد تولید جو هر ساله، 70 درصد به مصرف دام و 30 درصد به مصرف انسانی می رسد.

در تهیه غذاهای مختلف مثل؛ سوپ ‌ها و خورشت ‌ها و حتی در نان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. جو در کشور ایران در مقادیر قابل توجهی به خاطر مصارف روزانه زیاد تولید می شود بنابراین بازار فروش جو همواره داغ است فروش عمده جو از طریق تعاونی های کشاورزی و یا بازار آزاد انجام می گیرد. امروزه به دلیل صرفه جویی در زمان بسیاری از افراد ترجیح می دهند به صورت غیر حضوری محصولات خود را به فروش برسانند و با خریداران در سراسر کشور به صورت انلاین ارتباط برقرار می کنند.

قیمت جو دامی

جو سازگاری زیادی با اب و هوای مناطق مختلف دارد. و نسبت به گندم مقاومت زیادی به کم ابی دارد ولی نسبت به گندم به رطوبت کم تری احتیاج دارد. بنابراین در مقابل سرما دوام کم تری دارد. در سال 2018 تولید جو در سطح جهانی حدودا 141 میلیون تن بوده است. که بیشترین رقم تولید مربوط به کشور روسیه است که 16 میلیون تن تولید داشته است. این رقم قابل توجهی برای این کشوراست. به دلیل اینکه امروزه جو یکی از منبع غذایی جدایی ناپذیر از صنایع غذایی و دامپروری کشور است. قیمت جو در بازار و کنترل آن مسئله بسیار مهمی برای دولت محسوب می شود.

عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت جو تاثیر می گذارد. از جمله؛ نوسانات ارز، نوسانات بازار، نرخ تورم، هزینه حمل و نقل، کیفیت و مرغوبیت، حجم برداشت اگر حجم عرضه به بازار بیشتر باشد. در نتیجه قیمت کاهش پیدا می کند. میزان عرضه و تقاضا، صادرات و واردات، با توجه به اینکه جو داخلی با کیفیت تر و مرغوب تر از جو خارجی است. قیمت جو با توجه به داخلی یا خارجی بودن متفاوت است.

قیمت خرید جو دامی

اهمیت استفاده از جو برای دام

جو دارای پروتئین، و ویتامین ‌هایی مانند کلسیم، ویتامین آ، دی و ای، سیستئین، تریپتوفان و لیزین است. علاوه بر این تمام دانه های غلات دارای کلسیم و فسفر هستند. جو پتاسیم بیشتری نسبت به ذرت و گندم دارد. بنابراین به عنوان یکی از منابع تأمین انرژی و پروتئین به‌ حساب می‌آید. دام و طیوری که این منبع غذایی را مصرف می کند شیر، گوشت و پشم باکیفیت‌تری تولید می‌کند. جو خیس شده به نسبت جو خشک قابلیت هضم بالایی دارد. جو خیس شده برای دام به سرعت در دستگاه گوارش حل می شود. البته مصرف این محصول برای دام دارای حد واندازه می باشد. که مصرف بی‌رویه ان برای دام باعث ایجاد بیماری می شود. که در این زمینه باید با یک مشاوره تغذیه دام وطیور مشاوره داشته باشید.

بازرگانی اریس عرضه کننده و تولید کننده انواع محصولات دامی می باشد. جهت خریداری این محصولات باما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *