سبوس خوراکی مقوی برای دام

سبوس خوراکی مقوی برای دام چگونه تولید می شود؟

سبوس خوراکی مقوی برای دام با چه قیمتی عرضه می گردد؟

سبوس چیست؟

سبوس گندم به پوسته متصل به دانه گندم گفته می شود که در کشور خودمان و سایر نقاط جهان جهت مصارف خوراک دام تولید می شود. این ماده غذایی هم همانند سبوس برنج نیز دارای مواد مغذی و معدنی بسیاری می باشد. که مهمترین خواص آن تنظیم سیستم گوارش بدن و همچنین رفع یبوست می باشد.

از فواید متعدد سبوس گندم برای دام می توان به فسفر, روی, کلسیم, آهن, منیزیم, ویتامین B, E, فیبر, گلوتن, فلوئور, سیلیس اشاره کرد.

ارزش غذایی سبوس گندم در خوراک دام

حاوی مقدار قابل توجهی از روی و مس.

منبع خوبی از پروتئین گیاهی.

منبع عالی از مواد معدنی.

دارای محتوای فیبر بالا.

سبوس ارزش و فواید زیادی برای سلامتی دستگاه گوارش دارد. فیبر موجود در سبوس می تواند به از بین بردن و جلوگیری از یبوست کمک چندانی کند و حرکات روده را منظم نگه دارد.

همچنین سبوس سرشار از پروبیوتیک(فیبرهای غیر قابل هضم) می باشد. که به عنوان منبع غذایی برای باکتری های روده سالم بوده و تعداد آنها را افزایش داده و باعث سلامت روده می شود.

سبوس گندم برای خوراک دام

سبوس برای تغذیه دام مناسب و برای بیشتر حیوانات غذایی خوش طعم است. و به دلیل داشتن پروتئین, مواد معدنی, نشاسته و فیبر در کنسانتره های دامی و در رژیم غذایی نشخوار کنندگان استفاده می شود.

حداکثر مقدار توصیه شده 10% برای گوساله ها, 20% برای گاو های شیری, 25% برای گاو های گوشتی, 5% برای بزها و 20 % برای میش ها می باشد.

استفاده از آن در جیره از پوکی استخوان, یبوست و بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

سبوس گندم برای تغذیه طیور

از ویژگی اصلی سبوس وجود منبع پروتئین گیاهی آن می باشد که باعث شده که در خوراک طیور مورد استفاده قرار بگیرد .میزان مصرف برای طیور حدود 5% می باشد. که نباید بیش از حد از آن استفاده کرد. زیرا استفاده بیش از حد از آن دارای عوارضی می باشد که یکی از آنها نرمی استخوان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *