یونجه گیاهی پر طرفدار در میان دام ها

یونجه گیاهی پر طرفدار در میان دام ها

یونجه گیاهی پر طرفدار در میان دام ها

خواص یونجه برای استفاده گوسفند

همانطور که انسان برای رشد و زندگی کردن به غذا و خوراک مغذی و با کیفیت نیاز دارد. گوسفندان و انواع حیوانات برای رشد بهتر نیازمند جیره غذایی و خوراک با کیفیتی هستند، تا رفع نیازهای سوخت و ساز بدن خود بتوانند به زندگی بپردازند. در این بین مواد غذایی مختلفی برای تغذیه دام زنده مانند، کاه، یونجه، علوفه، کنسانتره، ذرت و … وجود دارد. که هر کدام از این مواد غذایی دارای ارزش غذایی مختلف هستند، و دامداران نیز باید در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس نیاز دام هر یک از این خوراک را به جیره غذایی دام اضافه کنید.

یونجه گیاهی پر طرفدار در میان دام ها

در این بین یونجه به عنوان یکی از بهترین و مهمترین مواد غذایی برای انواع گوسفند شناخته می‌شود. این ماده غذایی دارای انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای رشد حیوانات می‌باشد. به این خاطر ما در ادامه به معرفی بهتر این ماده و علوفه بسیار قوی و ارزشمند خواهیم پرداخت.

یونجه چیست؟

یونجه یک نوع خوراک و علوفه با کیفیت و مغذی می‌باشد. اغلب از یونجه به صورت تر و خشک برای تامین غذای انواع دام استفاده می‌شود. که در کل حدود 60 درصد از کل غذای دام و گوسفندان را تشکیل می‌دهد. این نوع گیاه بسیار باارزش و هضم آن نیز بسیار راحت می‌باشد و همین امر باعث می‌شود. تا حیوانات در خوردن و هضم کردن آن دچار مشکل نشوند. در مواقع پروار بندی و برای بالا بردن میزان شیر و وزن گوسفند بیشتر دامداران از این علوفه بسیار عالی استفاده می‌کنند.

ارزش غذایی یونجه برای انواع دام

یونجه یکی از خوراک‌های بسیار قوی می‌باشد که شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین بسیار زیادی می‌باشد. به این صورت که حدود 50 درصد از پروتئین یونجه در داخل برگ‌های این علف وجود دارد. به این خاطر دامدارانی که قصد پروار بندی گوسفندان خود را دارند باید از جیره بندی یونجه و سایر خوراک و علوفه استفاده کنند، تا گوسفند به وزن دلخواه شما دست پیدا کند.

موارد موثر بر روی رشد یونجه

یونجه یک نوع گیاه مناسب و بسیار باارزش به شمار می‌رود، که در هر گونه شرایط آب و هوایی می‌تواند رشد داشته باشد. البته برای رشد بهتر یونجه باید شما در زمین‌های حاصلخیز که دارای مواد معدنی و ph هستند، اقدام به کشت چنین محصولی بزنید. البته آبیاری منظم و همچنین استفاده از کودهای طبیعی نیز بر روی رشد گیاه یونجه تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

شرکت بازرگانی اریس با فروش یونجه با کیفیت و درجه یک در خدمت مشتریان عزیز و دامداران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *