خرید و فروش یونجه به صورت عمده

خرید و فروش یونجه به صورت عمده

خرید و فروش یونجه به صورت عمده

خرید و فروش یونجه به صورت عمده، معمولا برای خریداران صرفاً اقتصادی زیادی دارد. در واقع یونجه از جمله گیاهی است که قدمت دیرینه‌ای دارد و اصولاً در خاک‌هایی رشد می‌کند که به اندازه‌ی کافی کلسیم داشته‌باشد به طورکلی یونجه خاک حاصل خیزی را می‌خواهد. عمر مفید این گیاه بین 5 الی 7 سال است و بهترین فصل کاشت این گیاه معمولاً پاییز است. البته در فصل بهار هم امکان کاشت است. یونجه در موقع کاشت به ویژه در مرحله جوانه‌زنی به کم‌آبی و شوری خاک حساس است و معمولاً بین هر 7 روز یا 12 روز باید آبیاری شود.

این گیاه در بسیاری از کشور‌های جهان بعنوان محصول علوفه‌ای مهم کشت می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول به مقاله ” یونجه دامی و فواید آن ” مراجعه کنید.

خرید و فروش یونجه به صورت عمده

خرید و فروش یونجه

یکی از موارد مهمی که برروی قیمت روز یونجه تاثیر می‌گذارد منطقه برداشت این محصول است برای مثال، قیمت امروز یونجه تولیدشده در همدان بیشتر از دیگر مناطق کشور است. و مسئله مهم دیگر، حجم واردات است که برروی قیمت امروز یونجه تاثیر گذاشته و در صورتی که حجم واردات در یک بازه زمانی کاهش پیدا کند در نتیجه قیمت امروز یونجه نیز در کشور افزایش پیدا می‌کند. و مورد دیگر عرضه و تقاضاست که در قیمت خرید و فروش یونجه بی‌تاثیر نبوده چرا که، هر چقدر تقاضا جهت خرید یونجه برخلاف عرضه آن بالاتره برود در نتیجه بر قیمت تاثیر خواهدگذاشت.

نحوه خرید و فروش یونجه

امروزه به دلیل پیشرفت ارتباطات آنلاین، بازارهای خرید و فروش زیادی به وجود آمده‌است. می‌توان با تامین‌کنندگان اصلی ارتباط مستقیم برقرار کرد و فرایند استعلام قیمت هر کیلو یونجه را توسط چندین فروشنده عمده انجام داد و پس از اعتبارسنجی آن ها نسبت به خرید و فروش عمده محصول اقدام کرد.

انواع مختلف گیاه یونجه

یونجه دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع یونجه و کیفیت آن، قیمت خرید و فروش روز یونجه نیز فرق می‌کند. این گیاه در ایران به دو دسته محلی و خارجی تقسیم می‌شود. برخی از ارقام یونجه خارجی شامل رنجر، درختی، موآپا، کدی و غیره می‌باشد. و برخی از ارقام محلی یونجه شامل یزدی، همدانی، بغدادی، بمی، قره یونجه و غیره است. که کیفیت و عملکرد این دو دسته باهم فرق می‌کند.

خرید و فروش یونجه به  صورت عمده

نحوه برداشت گیاه یونجه

برای برداشت یونجه ماشین آلات مختلفی وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، ماشین برداشت بایستی یونجه را از ارتفاع حداقل برش بدهد و بعد از برش، باید آنها را در زمین خشک کنید. در این مورد، باران غیرمنتظره گیاه را خرد کرده و کیفیت تولید را کاهش می‌دهد. پس مراقب باران باشید. توجه داشته‌باشید که، یونجه زمان برداشت جهت خشک کردن باید در بالاترین میزان کیفیت باشد و در غیر این صورت قیمت روز یونجه نیز کاهش پیدا می‌کند.

اطلاعاتی در مورد گیاه یونجه

یونجه، با برگ‌های سه برگچه ای و با گل آبی تا بنفش است. و متعلق به تیره Fabaceae (تیره نخود و لوبیا) است. این گیاه، با نام علمی Medicago sativa مهم‌ترین علوفه جهان محسوب می‌شود. در زبان عربی یونجه به معنای پدر همه‌ی غذاها به کار می‌رود. این گیاه به دلیل سازگاری بسیاربالایی که دارد در بیش از 70 کشور جهان کاشت می‌شود و لازم است بدانید که، کاشتن آن کار بسیارراحتی است و شما می‌توانید با سرمایه اندک و داشتن یک خاک حاصل‌خیز به کاشت این محصول مهم بپردازید که بسیار سودآور برای شما خواهدبود. علاوه براین، کود دادن یونجه با فسفر (P) و پتاسیم (K) می‌تواند باعث افزایش عملکرد و ماندگاری طولانی شود.

خاصیت غذایی و دارویی گیاه یونجه

این گیاه غذای بسیار مفید برای اسب‌ها، گوسفند، بزها، مرغ‌ها و گاو‌ها به حساب می‌آید. یونجه علاوه براینکه می‌تواند برای دام مورداستفاده قرار بگیرد دارای خواص دارویی بسیاری برای انسان هم است و به انسان در برابر آرتروز، عفونت‌های دستگاه ادراری، نارسایی کلیه، مثانه و پروستات کمک می‌کند. در ضمن این گیاه مفید می‌تواند به عنوان قرص یا کپسول به عنوان مکمل غذایی مصرف شود. پس بنابراین، این گیاه به صورت مستقیم مثل گندم و جو توسط انسان مصرف نمی‌شود.

شرکت بازرگانی اریس ارائه خدمات در زمینه خرید و فروش خوراک دام و طیور و… در خدمت شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *