بازار خرید یونجه

بازار خرید یونجه

بازار خرید یونجه

بازار خرید یونجه یکی از بازارهای پر رونق است به دلیل اینکه این محصول از ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب برخوردار است اغلب دامداران این محصول را به عنوان تغذیه اصلی دام هایشان استفاده میکنند که این امر موجب تقاضای زیادی برای خرید یونجه می باشد.

در این مقاله به بازار خرید یونجه و میزان خرید و عوامل موثر بر بازار خرید ویژگی و خواص آن می پردازیم.

همچنین مقاله دیگری در خصوص استفاده از سبوس جودرخوراک دام نوشته شده است برای مطالعه این مقاله کلیک کنید.

 

میزان بازار خرید یونجه

همان طور که گفته شد بازار خرید یونجه بازار پررونقی است. لذا تنها به داخل کشور ختم نمی شود و به کشورهای دیگر نیز صادر می گردد. لیکن سود خوبی را به همراه دارد. یونجه به دلیل فصلی بودن آن در بازه زمانی خاصی بازار خرید چشم گیری دارد ولی در فصول دیگر سال کم رنگ تر می باشد.

عوامل موثر در بازار خرید یونجه

یکی ازعوامل خرید یونجه به تازگی و کیفیت آن است. می توان به عوامل دیگری مثل محل کاشت محصول و زمان برداشت آن اشاره کرد.

عوامل موثر دیگری که بازار خرید یونجه را تحت تاثیر قرار می دهد نوع محصول و ویژگی های آن می باشد که در بخش بعدی به آن می پردازیم.

 

 

انواع یونجه در بازار خرید

یونجه تازه برداشت شده به سه صورت تر، خشک و سیلاژ شده در بازار به عرضه درمی اید. که یونجه خشک متقاضی بیشتری نسبت به نوع های دیگر دارد.

ویژگی های یونجه مرغوب در بازار خرید خشک بودن یونجه و مرطوب نبودن آن یکی از ویژگی های مهمی است که ملاک خرید محصول مرغوب می باشد.

ویژگی دیگری که خریدار را برای خرید جذب میکند پر برگ بودن یونجه است. یونجه های که پر بارترند بسیار مرغوب تر از انواعی هستند که بیشتر از برگ شاخه دارند. یونجه های که علف هرز دارند و شته زده هستند از کیفیت پایین برخوردارند.در بازار خرید به تازگی و مرغوب بودن محصول توجه می شود که از رنگ سبز و متمایل به نقره ای بودن ان این ویژگی مهم را تشخیص و خریداری میکنند.

موارد استفاده یونجه یونجه که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، برای تغذیه دام و طیور استفاده می شود.

یونجه دارای خواص دارویی برای سلامت انسان می باشد . که ان را به صورت جوانه ، عرق و پودر شده استفاده می کنند.

خواص یونجه

همان طور که گفته شد یونجه یک علوفه با کیفیت و مرغوب است که برای تغذیه دام و طیور استفاده می گردد. به طور کلی برای تغذیه دام ها مواد غذایی متعددی وجود دارد که ارزش غذایی هر کدام متفاوت است. یونجه با داشتن بیشترین مواد مغذی مهم ترین و اساسی ترین غذا برای دام شناخته شده است.

از خواص یونجه برای سلامت بدن انسان به چند مورد اشاره کنیم. جوانه یونجه کسترول بالا را کاهش و اشتها را افزایش می دهد، دارای خواص سم زدایی می باشد که می توان برای پاکسازی بدن استفاده نمود، به دلیل بالا بودن فیبر مشکلات گوارشی را رفع می کند، دارای ویتامین ای، آ و سی می باشد که سنگ کلیه را درمان می کند، این گیاه باعث جذب آهن در بدن می شود، یونجه دارای خواص زیادی می باشد که برای بهبود سلامت پوست و مو موثر است.

مزیت های یونجه

مهم ترین مزیت یونجه این است که با هرگونه شرایط اقلیمی و جغرافیایی سازگار است و کشت آن در هر نوع اب و هوایی امکان پذیر است.

یونجه به دلیل غنی بودن مواد مغذی و پروتئینی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، که این ویژگی آن را از علوفه های دیگر متمایز میکند.

اهمیت یونجه

یونجه یکی از بهترین نباتات علوفه ای به شمار می رود:

  1. زیرا بسیار پر محصول است.

  2. مواد خوراکی قابل هضم آن بسیار بالا است.

  3. در اکثر شرایط آب و هوایی قابل تولید است.

  4. میزان قابل ملاحظه ای به خاک اضافه می کند.

 

 

 

 

بازرگانی اریس با ۱۰سال سابقه درخشان عرضه کننده مرفوب ترین و باکیفیت ترین محصوالات به سراسر کشور میباشد.شمامشتریان گرامی برای ثبت سفارش کافیست بایکی از شماره های درج شده زیر صفحه تماس بگیرید.همکاران ما ۲۴ ساعته پاسخگوی شماعزیزان میباشتد همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی از مطالب مفیدوبروز و مشاوره های رایگان ما برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *