یونجه محبوب ترین خوراک برای تغذیه دام:

یونجه محبوب ترین خوراک برای تغذیه دام:

یونجه محبوب ترین خوراک برای تغذیه دام:

یونجه به طور طبیعی سرشار از فیبر قابل هضم و همچنین پروتئین با کیفیت است. که می‌تواند به ساخت ماهیچه‌ها کمک کند. ریشه عمیق گیاه یونجه از این جهت است که به راحتی مواد معدنی، به ویژه کلسیم را از خاک جذب می کند، که سپس به همراه ویتامین های A و E و برخی ویتامین های گروه B از جمله بیوتین در دسترس دام قرار می گیرد.

یونجه محبوب ترین خوراک برای تغذیه دام:

برداشت کاه در حالی که هنوز سبز است به این معنی است که نرم تر، خوش طعم تر و قابل هضم تر است . ارزش غذایی بالاتری نسبت به کاه زرد خشک دارد. یونجه معمولا در دمای بالا خشک می‌شود .به علاوه این ترکیب فاقد مهارکننده‌های کپک یا نگهدارنده مصنوعی است.

یونجه مخصوص اسب:

یونجه مخصوص علوفه اسب را می توان به دو دسته علف و حبوبات تقسیم کرد. علف‌هایی که احتمالاً با آن‌ها آشنا هستید. شامل علف‌های باغی، تیموتی و برموداگرس هستند و بلند و ساقه‌دار هستند.

اسب ها نیز یکی دیگر از گونه های تک معده ای هستند که در تغذیه آنها از یونجه استفاده می شود، البته در مقادیر محدود برای جلوگیری از مشکلات گوارشی. در غیر این صورت، این یک جایگزین اشتها آور است که به راحتی مصرف می شود، به ویژه توسط اسب های کاری که به پروتئین اضافی نیاز دارند.بسته به سیستم تغذیه و ترجیحات اصطبل، می توان از یونجه یا گلوله ها به جای یکدیگر استفاده کرد.

به طور کلی بزرگ‌ترین مزیت یونجه برای اسب‌ها این است که وقتی در همان مرحله رشد برداشت شود، مواد مغذی‌تری نسبت به بیشتر علف‌ها دارد. معمولاً حاوی انرژی قابل هضم بیشتر، پروتئین خام و کلسیم بیشتر و کربوهیدرات های غیرساختاری (قند و نشاسته) کمتری است. از آنجایی که مواد مغذی زیادی دارد، خوراک خوبی برای اسب های کم وزن است.

هنگامی که به دنبال یونجه با کیفیت خوب هستید، مطمئن شوید که بدون کپک باشد . همچنین نسبت برگ به ساقه خوب نیز اهمیت دارد.(بیشتر مواد مغذی در برگ ها هستند، ساقه ها فیبری بیشتری دارند). معمولا رنگ یونجه مرغوب باید سبز باشد.

شرکت بازرگانی اریس با سابقه چند ساله در زمینه فروش محصولات دامی،هم چنان توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است.محصولات دامی با کیفیت و مرغوب حق مشتریان عزیز می باشد .شرکت اریس با فروش محصولات با کیفیت و درجه یک این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *