یونجه در بازار روز ایران :

یونجه در بازار روز  ایران :

یونجه در بازار روز  ایران :

از آنجایی که یونجه یکی از انواع علوفه محسوب می شود. بسیاری از مردم فکر می کنند که آن نیز نوعی علف است. اما یونجه در واقع از خانواده حبوبات است .که شامل عدس، سویا و شبدر نیز می شود.

موارد موجود در یونجه:

یونجه حاوی 14٪ پروتئین در سطح پایین تا 25٪ یا بیشتر پروتئین برای درجه لبنیات است. همچنین، تا حد زیادی از نوعی فیبر به نام لیگنین تشکیل شده است که قابل هضم نیست. این فیبر غیرقابل هضم همراه با پروتئین بالا به این معنی است .که منبع انرژی بسیار کارآمدی نیست. اما می توان از آن برای مزایای تغذیه ای و همچنین مکمل پروتئین استفاده کرد.

یونجه در بازار روز ایران

فرآیند خشک کردن یونجه:

فرآیند خشک کردن برش در دمای بالا در مرحله رشد محصول مناسب. مزایای تغذیه ای طبیعی یونجه را جذب و حفظ می کند. ما ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گیاه را حفظ می کنیم. و محصولی با کیفیت بالا و سازگار با قابلیت هضم خوب برای نیازهای حیوان شما تولید می کنیم.

این محصولات به دو صورت گلوله ای یا گلوله ای تولید می شوند. معمولاً عدل ها 450 کیلوگرم وزن و گلوله ها 6 میلی متر یا 12 میلی متر هستند.

مقدار یونجه مصرفی برای اسب :

به یک اسب چقدر یونجه و هر چند وقت یکبار غذا می دهید؟


اسب ها به طور معمول می توانند 1.5-2٪ از وزن بدن خود را در یونجه بخورند. که معادل 18-24 پوند است. در واقع کیفیت یونجه تعیین می کند. که چه مقدار مورد نیاز است و آیا باید دانه مکمل اضافه شود. یونجه خوب می تواند 18-20 درصد پروتئین و 55 درصد  انرژی باشد. یونجه همچنین دارای کلسیم بسیار بالایی است.

معمولا یونجه  خوب دارای 12-10 درصد پروتئین و 45 درصد TDN است. و نسبت کلسیم به فسفر 2 به 1 دارد.


اسب ها همچنین نیاز به فیبر دارند و زمانی که علوفه (یونجه) محدود است، خسته می شوند. به طور کلی، یونجه را دو بار در روز تغذیه کنید. یونجه را به نصف علوفه خود محدود کنید. و با توجه به شرایط بدن و استفاده اسب از غلات تغذیه شود.

سه خطر ناشی از تغذیه بیش از حد یونجه به اسب:

تغذیه بیشتر از پروتئین مورد نیاز اسب شما می تواند. منجر به سوء هاضمه معده و همچنین تخمیر و پوسیدگی در روده عقبی شود.

این می تواند به نشتی روده کمک کند و آمونیاک بیش از حد تولید کند .که در صورت تجمع بیش از حد برای کبد و کلیه ها سمی است. اسب‌هایی که رژیم‌های پروتئینی بالایی دارند بیش از حد اسیدی می‌شوند .که می‌تواند باعث التهاب در سیستم‌های مختلف بدن از جمله مفاصل و سم‌ها شود. آنها ممکن است “گرم”، مضطرب یا آشفته شوند یا علائم استرس کبد یا کلیه را نشان دهند.

در واقع، برخی از اسب‌ها به قدری به یونجه حساس هستند که نمی‌توانند مقادیر کم آن را تحمل کنند. مصرف بیش از حد یونجه به کلسیم زیادی نیاز دارد تا متابولیت های اسیدی را از متابولیسم پروتئین بافر کند.

شرکت بازرگانی اریس با سابقه چندین ساله در زمینه فروش محصولات دامی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *