پودر گوشت مورد استفاده دام

پودر گوشت مورد استفاده دام

پودر گوشت مورد استفاده دام

پودر گوشت چیست؟

پودر یا آرد گوشت فراورده ای است .که از محصولات مازاد کشتارگاه ها، کارخانه های کنسرو سازی و همچنین بخش هایی از اندام و لاشه حیوانات در کشتارگاه ها که برای انسان نمی شود استفاده نمود. تهیه می شود. علاوه بر این موارد ضمیمه های قرمز لاشه نظیر ریه ها، قلب و کبد و همچنین ضمیمه های سفید لاشه مانند دست ها، پاها، روده و معده شسته شده .در تولید پودر گوشت استفاده می گردند.

چگونگی تهیه ی پودر گوشت

در یک تعریف علمی دیگر که کشور انگلستان ارائه داده است. پودر گوشت حاصل حرارت دادن، خشک نمودن و در نهایت آسیاب نمودن همه یا بخش هایی از بدن حیوانات خون گرم است .و امکان دارد. چربی آن به صورت جزئی یا به صورت فیزیکی جدا گردیده باشد. به طور معمول در پودر گوشت نباید مواردی نظیر مو، شاخ، سم، محتویات دستگاه گوارش و پر وجود داشته باشد.

پودر گوشت مورد استفاده دام

آنالیز پودر گوشت

پروتئین خام پودر گوشت حدود ۵۵ درصد است. البته به این نکته باید توجه نمود که به دلیل متغیر بودن مواد اولیه، آنالیز پودر گوشت را باید به صورت مورد بیان کرد.برخلاف لیزین بالای پودر گوشت، مقدار سیستئین، متیونین و تریپتوفان آن پایین است. چربی موجود در پودر گوشت میزان انرژی آن را تعیین می نماید. برای جلوگیری از فساد حضور یک آنتی اکسیدان در پودر گوشت حائز اهمیت است.

از آنجا که در روند تولید پودر گوشت، مواد اولیه حرارت می بینندو معمولا رطوبت آن ها گرفته می شود، آلودگی به داخل آن راه نمی یابد. ولی این امکان وجود دارد که پس از گذشت زمان کمی، آلودگی به آن نفوذ یابد. پودر گوشت های حاوی استخوان نسبت به پودر گوشت های خالص ارزان تر بوده، پروتئین آن ها کمی پایین تر و کلسیم و فسفر آن بالاتر است. البته فسفر پایین به دلیل ویژگی محدود کننده ی آن می تواند بهتر باشد.

به طور معمول پودر گوشت حاوی:

حدود ۵۵درصد پروتئین،

۸ تا ۱۲ درصد چربی،

۳درصد فسفر، ۴درصد کلسیم،

۱۷درصد خاکستر و

حدود ۴ تا۷درصد رطوبت است.

موارد موجود درپودر گوشت

بر اساس ماده خشک پروتئین خام پودر گوشت چیزی حدود ۴۵ تا ۶۵ درصد است که این عدد به صورت میانگین ۵۰ می باشد. چربی خام این محصول می تواند بین ۳ تا ۲۵ درصد باشد، که به صورت معمول چیزی در حدود ۹ درصد گزارش شده است.

برای خرید با کیفیت برای دام هایتان می توانید از شرکت بازرگانی اریس که یکی از شرکت های بزرگ فروش محصولات دامی می باشد.در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *