پودر ماهی برای مصرف دام

پودر ماهی برای مصرف دام

پودر ماهی برای مصرف دام

پودر ماهی چگونه درست می شود چه کارایی دارد؟

محصول جامد فرآوری شده ای است که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب ماهی کامل و یا ضایعات ماهی بدست می آید . این محصول با درصدهای مختلف درتولید خوراک دام و طیور وهم چنین آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد . نام این محصول به انگلیسی  fish meal می باشد. پودر ماهی در تمامی دنیا با این عنوان مبادله می شود . این محصول را می توان از هر نوع غذای دریایی مانند ماهی و میگو تهیه کرد. ولی عموما از ماهی های ریز دریا که دارای استخوان و روغن بالایی هستند در تهیه آن استفاده می شود.

پودر ماهی برای مصرف دام

از جمله این ماهی ها ماهی ساردین و ماهی متو را می توان نام برد . این محصول دارای میزان بالایی انرژی در واحد وزن است و منبع عالی پروتوئین ها، چربی ها، مواد معدنی همچون کلسیم، مس، آهن، فسفر ، و ویتامین هایی نظیر B12 و B2 ، کولین، نیاسین، اسید پانتوتیک و ریبوفلاوین است. و مقدار بسیار اندکی کربوهیدرات نیز در آن وجود دارد .

پودر ماهی خشک به عنوان منبع پروتئین وارد غذای دام می شود. حیوانات بیشتر از آنکه نیازمند خود پروتئین ها باشند به آمینو آسیدها نیازمند دارند. پودر ماهی خشک دارای سطح بالایی از اسیدهای آمینه اصلی نظیر لیسئین، متیونین و سیستئین با محتوا و قابلیت هضم و ارزش غذایی بالا برای دام و طیور و آبزیان می باشد.

عوامل موثر در کیفیت این پودر ماهی

  1. نوع ماهی ای که پودر می شود
  2. وضع تغذیه ماهی در آب دریاها
  3. کاربرد مواد خام تازه
  4. دمای پایین در زمان تولید
  5. زمان نگهداری کم در طی خشک کردن
  6. شرایط ذخیره کردن محصول در انبار
  7. اندازه ذرات پودر
  8. میزان چسبناکی آن
  9. مقدار رطوبت
  10. قابلیت انحلال
  11. مقدار چربی

کاربردهای پودر ماهی

  1. پودر ماهی برای استفاده خوراک طیور: در حال حاضر این محصول در صنعت مرغداری که دومین صنعت کشور می باشد، مصرف فراوانی داشته و حدود ۱۲-۶ درصد از ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را شامل می شود.
  2. پودر ماهی برای خوراک دام ها
  3. پودر ماهی برای خوراک گاو ها
  4. پودر ماهی برای غذای ماهی: طبق آمارها در سال های اخیر با توسعه پرورش آبزیان، پودر و روغن ماهی به عنوان افزودنی های غذای آبزیان مورد استفاده قرار می گیرند.
  5. پودر ماهی برای غذای میگو
  6. پودر ماهی برای کود درخت

خرید اینترنتی پودر ماهی

اگر به دنبال محصولی با کیفیت و به صرفه هستید، شرکت بازرگانی اریس با سابقه چندین ساله و دارا بودن محصولات با کیفیت و درجه یک در خدمت مشتریان عزیر می باشد. برای سفارش آنلاین و یا خرید میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *