سبوس گندم در تغذیه خوراک دام و طیور

سبوس گندم در تغذیه خوراک دام و طیور

سبوس گندم در تغذیه خوراک دام و طیور:


موارد و مصارف سبوس گندم:


سبوس گندم، محصول جانبی آسیاب خشک گندم معمولی است. یکی از محصولات جانبی عمده کشاورزی و صنعتی است. که در تغذیه حیوانات استفاده می شود. از لایه های بیرونی (کوتیکول، پریکارپ و پوشش بذر) همراه با مقادیر کمی از اندوسپرم نشاسته ای هسته گندم تشکیل شده است. سایر صنایع فرآوری گندم که شامل مرحله حذف سبوس می شوند. نیز ممکن است سبوس گندم را به عنوان یک محصول جانبی جداگانه تولید کنند: تولید ماکارونی و بلغور از گندم ، تولید نشاسته و تولید اتانول می کند.

سبوس گندم در تغذیه خوراک دام و طیور:

توجه به این نکته ضروری است

که سبوس گندم محصولی با تعریف پذیرفته شده جهانی و مرزهای مشخص نیست. اگرچه مقررات ملی ممکن است شامل الزامات اجباری در مورد ترکیب سبوس باشد. موادی که تحت این نام فروخته می شوند طیف گسترده ای از محصولات جانبی گندم را در بر می گیرند. آسیاب کردن، بسته به کیفیت محصول نهایی، نسبت‌های متغیری از آرد را به دست می‌آورد. نرخ استخراج (نسبت آرد به دانه) از 100 درصد برای آرد سبوس دار به کمتر از 70 درصد برای آرد شیرینی پزی می رسد. نرخ استخراج معمولی از 75% تا 80% متغیر است که منجر به 20 تا 25% سبوس گندم می شود. سبوس گندم تقریباً 50 درصد گندم و حدود 10 تا 19 درصد از هسته گندم را نشان می دهد. بسته به نوع و فرآیند آسیاب کردن آن دارد.

محصولات فرعی آسیاب به طور سنتی به دلیل کیفیت آنها (ظرافت، رنگ و غیره) و/یا مرحله فرآیندی که در آن به وجود آمدند. با تغییرات قابل توجهی بین زبان ها، کشورها، مناطق، فرآیندهای آسیاب و حتی آسیاب نامگذاری می شوند. در کشورهای صنعتی، این محصولات قبلاً به صورت جداگانه فروخته می شدند. (سبوس درشت، سبوس ریز، سبوس متوسط، دوم شفاف، سوم، و غیره) اما اکنون به نسبت های متغیر با هم مخلوط نیز می شوند .

سبوس گندمی که برای تغذیه حیوانات فروخته می شود،

معمولاً مخلوطی از سبوس درشت واقعی و محصولات ریزتر از مراحل آسیاب است. در آسیاب روستایی و سنتی، آرد به طور مستقیم از سبوس در آسیاب و غربالگری یک مرحله ای جدا می شود. این نوع سبوس دارای محتوای نشاسته و ارزش غذایی بالاتری است. در ایران، کشاورزان سبوس را با چگالی بالا را ترجیح می دهند زیرا وزن نشان می دهد که سبوس حاوی آرد بیشتر و در نتیجه انرژی بالاتری است .

شرکت بازرگانی اریس با ارائه محصولات با کیفیت دامی در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *