جو داخلی غلاتی خوش طعم برای دام ها

جو  داخلی غلاتی خوش طعم برای دام ها

جو  داخلی غلاتی خوش طعم برای دام ها:


تغذیه غلات برای دام: جو جو یک خوراک خوش طعم با سطوح بالای انرژی و نشاسته است. فیبر کمی دارد و سطح پروتئین کمی دارد. سطح کلسیم و ویتامین های A، D و E پایین است

جو برای دام ها چه فوایدی دارد؟موارد تشکیل دهنده جو؟ مقایسه جو و ذرت. کشت جو در جهان چگونه است؟ مقدار مصرفی جو برای دام چقدر است؟
در ادامه به مباحث مطرح شده خواهیم پرداخت…

جو  داخلی غلاتی خوش طعم برای دام ها

جو چیست؟


دانه جو با پوشش فیبری ضخیم، سطح بالایی از گلوکان ها و دانه های نشاسته ساده مشخص می شود. تولید جهانی جو حدود ۳۰درصد ذرت می باشد.

جو در مقایسه با ذرت:

جو در مقایسه با ذرت دارای پروتئین، متیونین، لیزین، سیستئین و تریپتوفان بیشتری است. برای نشخوارکنندگان، جو سومین غلات زود تجزیه پذیر پس از ذرت و گندم است. جو به دلیل سرعت تخمیر نشاسته سریعتر در مقایسه با ذرت، آزادسازی همزمان انرژی و نیتروژن را نیز فراهم می کند. و در نتیجه جذب مواد مغذی میکروبی را بهبود می بخشد.و در نتیجه، تغذیه جو می تواند نیاز به تغذیه با منابع پروتئین محافظت شده را کاهش دهد. با این حال، این مزیت تنها زمانی محقق می شود که اسیدیته شکمبه در محدوده بهینه حفظ شود.

تولید و توزیع جهانی جو:


در رتبه بندی محصولات غلات که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد انجام شد، جو هم از نظر مقدار تولید (۱۳۶ میلیون تن) و هم از نظر سطح زیرکشت (۵۶۶۰۰۰ کیلومتر مربع) در رتبه چهارم جهان قرار گرفت. در سال‌های ۱۳۷۳تا ۱۳۷۴، تولید جهانی جو ۱۶۶ میلیون تن  یا حدود ۳۰درصد ذرت برآورد شد. در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹، تولید جهانی جو به ترتیب ۱۵۲ و ۱۲۴ میلیون تن بود . کشورهای برتر تولید جو عبارتند از آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه در طول سال ۱۳۸۳، تقریباً ۲۰۰۰ تن جو و گندم توسط دام در استرالیا استفاده شد که ۶۰٪ از کل غلات تغذیه شده را نشان می دهد . جو دوسر، سورگوم و تریتیکاله به ترتیب تنها ۲۰٪، ۱۰٪ و ۱۰٪ سهم داشتند.

مقدار و اندازه مصرف جو برای دام:

حدود ۴۰% جو به گاوهای پروار،
 % ۳۴ به گاوهای شیری،
۲۶% به خوک،
۶% به نشخوارکنندگان
 ۱% به طیور داده می شود.

خرید جو داخلی:


جو داخلی یکی از محصولاتی می باشد .که کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است،و باید در خرید محصول دقت شود.شرکت بازرگانی اریس با عرضه محصولات دامی با کیفیت رضایت  مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *