اهمیت یونجه به عنوان خوراک دام

اهمیت یونجه به عنوان خوراک دام

اهمیت یونجه به عنوان خوراک دام

خواص استفاده از یونجه برای گوسفندان یکی دیگر از مقالات و موضوعاتی مرتبط با چگونگی نگهداری و مراقبت از گوسفند زنده می‌باشد. دادن جیره غذایی و خوراک با کیفیت و قوی به انواع دام باعث می‌شود تا آنان بتوانند به رشد بسیار خوب و قابل توجهی دست پیدا کنند. البته در این بین مواد غذایی مختلفی نیز وجود دارند که هرکدام از آنها دارای ارزش غذایی بسیار متفاوتی هستند. به این خاطر در این بخش از سایت شیپ 98 ما به بررسی موضوع خواص یونجه برای استفاده گوسفند خواهیم پرداخت، تا اطلاعات دقیق و بسیار جامعی را در این باره در اختیار دامداران عزیز قرار دهیم.

اهمیت یونجه به عنوان خوراک دام

خواص یونجه برای استفاده دام

همانطور که انسان برای رشد و زندگی کردن به غذا و خوراک مغذی و با کیفیت لازم دارد. گوسفندان و انواع حیوانات برای رشد بهتر نیازمند جیره غذایی و خوراک با کیفیتی هستند، تا رفع نیازهای سوخت و ساز بدن خود بتوانند به زندگی بپردازند. در این بین مواد غذایی مختلفی برای تغذیه دام زنده مانند، کاه، یونجه، علوفه، کنسانتره، ذرت و … وجود دارد. که هر کدام از این مواد غذایی دارای ارزش غذایی مختلف هستند، و دامداران نیز باید در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس نیاز دام هر یک از این خوراک را به جیره غذایی دام اضافه کنید.

ارزش غذایی یونجه برای انواع دام

یونجه یکی از خوراک‌های بسیار قوی می‌باشد که شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین بسیار زیادی می‌باشد. به این صورت که حدود 50 درصد از پروتئین یونجه در داخل برگ‌های این علف وجود دارد. به این خاطر دامدارانی که قصد پروار بندی گوسفندان خود را دارند باید از جیره بندی یونجه و سایر خوراک و علوفه استفاده کنند، تا گوسفند به وزن دلخواه شما دست پیدا کند.

یونجه یکی از بهترین نباتات علوفه ای :

1- بسیار پر محصول است.

2- از نظر مواد غذایی قابل هضم غنی است.

3- با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری دارد.

4- مقدار قابل ملاحظه ای به خاک اضافه می کند .

مزایای خرید یونجه از شرکت اریس

۱_خرید یونجه با کیفیت

۲_کاهش هزینه های خرید

۳_بارگیری فوری

۴_ارسال به تمام نقاط ایران

۵_امکان سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *