آیا یونجه انتخاب عاقلانه ای برای دام است؟

آیا یونجه انتخاب عاقلانه ای برای دام است؟

آیا یونجه انتخاب عاقلانه ای برای دام است؟


یونجه یک غذای “کامل” نیست، اما یونجه می تواند یک ماده اصلی خوب در رژیم غذایی دام باشد.

آیا یونجه انتخاب عاقلانه ای برای دام است؟

دامداران در مورد اینکه آیا یونجه باید بخشی از جیره اسب باشد یا خیر، نظرات بسیاری دارند. برخی می گویند هیچ چیز بهتر از یونجه وجود ندارد. برخی دیگر آن را نوعی سم می دانند. حقیقت، البته، جایی در این میان نهفته است.

در حالی که یونجه یک غذای کامل و برای دام ها نیست، ولی  نمی توان  از آن اجتناب کرد- البته باید رژیم غذاییhttp://Marchtrsde.com دام متعادل باشد. تا همه چیز مورد نیاز  را در مقادیر مناسب دریافت کند.

در اینجا به شش مزیت یونجه اشاره می کنیم:


1_طعم:دام ها یونجه را دوست دارند! بحثی وجود ندارد به اسب این فرصت را بدهید که از بین تکه های یونجه تمام علف، مخلوط علف و یونجه و یونجه تماماً یکی را انتخاب کند، این احتمالا ابتدا پوسته یونجه را بجود.

2_دسترسی: یونجه اغلب به راحتی در دسترس است و قیمت مناسبی دارد.

3_فیبر. فیبر غیر قابل هضم یونجه کمتر است.

4_کالری: یونجه باکیفیت (“لبنی”) 20 تا 25 درصد کالری بیشتری در هر پوند نسبت به یونجه علف تامین می کند، اگرچه این تفاوت برای برش های بالغ یونجه بسیار کمتر است.


5_ارزش غذایی: دام های باردار یا شیرده و اسب های جوان با رشد سریع از محتوای پروتئین بالای یونجه سود می برند. یونجه همچنین منبع غنی کلسیم است.

6_کیفیت:یونجه مکعبی و پرس شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. قبل از اینکه خیلی بالغ شود برداشت می شود تا مکعب ها و گلوله ها به خوبی کنار هم بمانند. (احتیاط: در طول فرآوری مراقب علائم گرم شدن بیش از حد باشید که به پروتئین آسیب می رساند. گلوله ها و مکعب ها باید سبز باشند، نه قهوه ای یا سیاه، .)

مواد تشکیل دهنده یونجه :

یونجه های علف نیز می توانند سرشار از پتاسیم باشند. در واقع، بسته به زمانی که آنها بریده می شوند، می توانند حتی بالاتر باشند.

کلسیم بالای یونجه می تواند از OCD و سایر مشکلات استخوانی در دام های در حال رشد جلوگیری کند.
کلسیم برای رشد استخوان مهم است، اما فسفر، منیزیم، پروتئین و مواد معدنی کمیاب نیز مهم است.

پروتئین بالای یونجه باعث مشکلات کلیوی می شود. پروتئین بالا برای کلیه ها مضر نیست. با این حال، پروتئین اضافی به آمونیاک متابولیزه می شود که باید توسط کلیه ها دفع شود. برای رسیدگی به این تقاضای اضافی، دام شما آب بیشتری می‌نوشد و ادرار بیشتری تولید می‌کند.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *